Dyskonty to najszybciej rosnący kanał sprzedaży kosmetyków

www.portalspozywczy.pl 2 marca 2015 19:35

Zachęcone wciąż wysokimi marżami, do walki o klienta w sektorze kosmetyków, silnie włączają się dyskonty. Dyskonty to obecnie najszybciej rosnący kanał sprzedaży kosmetyków w Polsce, a ich udział w tym rynku wzrósł o ok. 2 proc. w ciągu ostatnich dwóch lat - wynika z raportu PMR „Rynek dystrybucji artykułów kosmetycznych w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015-2020".

Oprócz szybkiej ekspansji dyskontów i większej liczby klientów, dynamiczny wzrost sprzedaży jest z jednej strony efektem rozszerzania oferty kosmetyków markowych w dyskontach, a z drugiej - rosnącej sprzedaży kosmetycznych marek własnych.

W ramach ogólnego trendu rozszerzenia asortymentu, zarówno przy okazji specjalnych akcji promocyjnych, jak i na stałe, dyskonty oferują coraz więcej znanych marek. Na początku lutego Biedronka reklamowała znaczne powiększenie asortymentu kosmetycznego - więcej znanych marek jest już dostępnych na stałe w ofercie sieci. Ponadto, coraz większą rolę w rynku kosmetycznym, tak jak w całym sektorze FMCG, pełnią marki własne, w tym te rozwijane przez dyskonty.

- Sukces strategii dyskontów już jest widoczny we wzroście ich udziałów w rynku kosmetycznym. Jak dotąd na przesunięciach na rynku tracą przede wszystkim hipermarkety, tradycyjne drogerie, sklepy osiedlowe i supermarkety. Coraz większy wybór kosmetyków w dyskontach może jednak dać się we znaki również nowoczesnym sieciom drogeryjnym. Przy okazji zakupów spożywczych w dyskoncie klienci będą sięgać również po znane im kosmetyki w konkurencyjnych cenach. Może się okazać, że kupią tam wszystko czego potrzebują i wizyta w drogerii nie będzie już potrzebna - komentuje Patrycja Nalepa, starszy analityk handlu w PMR.

Wzrost znaczenia Biedronki jako miejsca zakupu kosmetyków obrazują również wyniki badania konsumenckiego przeprowadzonego przez PMR na potrzeby raportu. Sieć uplasowała się na 3. pozycji, za siecią Rossmann i firmą Avon, z wynikiem 10 proc., podczas gdy jeszcze rok temu zajmowała 9. pozycję.

Na dokonywanie zakupów kosmetycznych w sklepach sieci Biedronka wskazali głównie klienci z wykształceniem podstawowym (w tej grupie 17 proc.) oraz członkowie z gospodarstw o dochodach netto na jednego mieszkańca poniżej 1000 zł (14 proc.). Osoby o wyższych dochodach, częściej wybierają zakupy w drogeriach lub internecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9455

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.