Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dyskonty w 2015 roku otworzyły 2 razy mniej sklepów niż rok wcześniej

Autor: dlahandlu.pl 13 stycznia 2016 09:51

Dyskonty w 2015 roku otworzyły 2 razy mniej sklepów niż rok wcześniej fot. shutterstock

Jeszcze na 2014 rok sieci dyskontowe miały optymistyczne prognozy otwarcia 400 placówek. W zeszłym roku udało się uruchomić mniej niż 300 sklepów. Jak wynika z danych portalu dlahandlu.pl w 2015 roku liczba otwarć dyskontów spadła poniżej 150. Oznacza to, że dyskonty nie są w stanie dobić do liczby 4000 sklepów w Polsce, który to próg zgodnie z prognozami miały przekroczyć już w 2014 roku.

Biedronka w 2015 roku planowała otworzyć 100 placówek. Uruchomiła 102, ale zamknęła 22, co dało sieci przyrost na poziomie 80 placówek. W sumie sieć skończyła 2015 rok z liczbą 2667 sklepów.  W 2014 roku sieci udało się uruchomić 209 sklepów, a w samym IV kw. 60 placówek. Dla porównania w IV kw. 2015 roku Biedronce przybyło jedynie 8 lokali. Sieć ma 24 proc. udziału w rynku.

Lidl zakładał uruchomienie ponad 30 sklepów w Polsce, podobnie jak w ubiegłym roku. Dotychczas z oficjalnych komunikatów o otwarciach wynika, że nowych sklepów powstało 31. W sumie do sieci Lidl należy blisko 580 placówek w Polsce. Lidl razem z Kauflandem (Grupa Schwarz) ma 8 proc. udziałów w rynku.

Przeczytaj także:

Sieć Netto w 2015 planowała uruchomienie ok. 20 sklepów i tyle uruchomiła. Obecnie do sieci należą 354 sklepy. Jeszcze w 2014 roku sieć zakładała, że będzie otwierać rocznie 40-50 placówek. Na 2016 rok firma także planuje uruchomienie 20 placówek, głównie w największych miastach w Polce

Sieć Aldi, która nie zdradza swoich planów inwestycyjnych w 2015 roku powiększyła się 12 placówek i ma 106 sklepy (94 na koniec 2014 r.). Sieć rozwija się w tempie kilkunastu otwarć w roku.

W 2015 roku z rynku zniknęła sieć Dyskont Czerwona Torebka, która planowała otwierać po 100 sklepów rocznie, a po uruchomieniu 38 sklepów, została zlikwidowana.

Oznacza to, że na polskim rynku na koniec 2015 roku działało 3705 sklepów dyskontowych, z czego do Biedronki 2667, a do pozostałych graczy razem wziętych 1038. Eksperci prognozowali zbliżenie się do granicy 4000 placówek już w 2014 roku. Docelowo wielkość rynku dyskontów w Polsce szacowna jest na ok. 5 tys. Zgodnie z danymi firmy Market Side w 2010 roku było w Polsce 2315 takich sklepów, w 2011 roku - 2608, w 2012 - 2952 placówki, w 2013- 3294, a w 2014 - 3550.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.