Dyskonty walczą o zakupy kosmetyczne Polaków

Autor: Rzeczpospolita 22 kwietnia 2014 09:11

Do walki o zakupy kosmetyczne Polaków włączyły się już na dobre
 dyskonty. Dla producentów to wyzwanie, bo sieci konkurują głównie promocjami - informuje „Rzeczpospolita".

Co łączy takie marki kosmetyczne jak L'Oreal, Old Spice, Dove, Palmolive, Soraya i AA? To, że można je było kupić w ubiegłorocznych akcjach promocyjnych w sklepach dyskontowych Biedronka albo Lidl.
Dyskonty najpierw mocno ustawiły się na pozycji lidera ogólnospożywczego handlu, a teraz dalej umacniają się i rozbudowują ofertę kolejnych produktów. Ostatnio na celowniku znalazły się kosmetyki - przede wszystkim marki własne, ale też polskie i zagraniczne marki oferowane również w drogeriach.
Joanna Popławska, prezes Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego i wiceprezes ds. produkcji w Oriflame Cosmetics mówi o zmianie struktury rynku. Wskazuje, że w sprzedaży kosmetyków, podobnie jak w innych sektorach FMCG rośnie rola marek własnych sieci handlowych, w tym dyskontów, które zdobywają coraz większy udział w sprzedaży.
W 2013 roku sprzedaż kosmetyków w supermarketach, w tym w dyskontach, wyniosła 1,5 miliardów złotych. Udział tej kategorii sklepów w sprzedaży kosmetyków wzrósł w ubiegłym roku do prawie 19 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.