Dyskonty we franczyzie? Na co zdecydują się sieci, aby utrzymać pozycję?

Autor: Monday News 30 listopada 2016 09:25

Dyskonty we franczyzie? Na co zdecydują się sieci, aby utrzymać pozycję? fot. shutterstock

Maria Andrzej Faliński z POHiDu przewiduje, że w 2017 roku sieci dyskontowe w Polsce nadal będą się rozrastały, zwiększały sprzedaż produktów z wysokiej półki, a także poszerzały swój asortyment. Ekspert zauważa również, że w wielu krajach, m.in. w Wielkiej Brytanii, sprzedaż dyskontowa świeci tryumfy. Dobrze rozwija się we Francji, Hiszpanii, a także w Rosji.

– Na Węgrzech sieci dyskontowe sięgają po różne formuły własnościowe, np. franczyzę i koncepty partnerskie. To pomaga im w szybkim, bo niedrogim rozwoju. Prowadzenie sieci dyskontowej poprzez franczyzę jest trudne, ale Węgrom akurat to nieźle wychodzi. Działają w przemyślany i umiejętny sposób, choć zdarza im się sięgać po polityczne instrumenty dla wzmocnienia swojej pozycji konkurencyjnej – tłumaczy dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Jak wyjaśnia ekspert, węgierska koncepcja patriotyzmu ekonomicznego, wcale nieodległa od naszej, zakłada dyskryminację zagranicznych firm rozwijających nowoczesny handel, na korzyść rodzimego biznesu. Istotny udział w jej materializacji miała franczyzowa sieć dyskontów CBA. Chętnie weszła ona w rolę narodowego operatora dużego systemu detalicznego na kupieckich, niewielkich powierzchniach. On, akceptując, doktrynalnie uzasadniane, restrykcje nakładane na handel wielkopowierzchniowy (m.in. ograniczenia inwestycyjne, ostre reżimy kontrolne, podatki i quasi-podatki), stanął w gotowości do przejmowania rynku od firm z kapitałem zagranicznym. Oczywiście reakcja Komisji Europejskiej i wycofanie się rządu węgierskiego z radykalnych ograniczeń zniwelowały te ambicje.

– Sytuacja sieci dyskontowych w Europie jest mocno zróżnicowana. W Niemczech, gdzie rynek został nasycony, ich liczba wzrasta niezbyt intensywnie. Ale tam w poprzedniej dekadzie dokonała się negatywna dyskontyzacja, która zaczęła spowalniać rozwój innych kanałów. Spowodowało to m.in. interwencje administracyjne i regulacyjne Ministerstwa Współpracy Gospodarczej i Rozwoju. Kondycja segmentu zależy więc od rozwiązań wprowadzanych przez miejscowych graczy. Dyskont jest bowiem elastycznym formatem, co podnosi jego konkurencyjność – podsumowuje Maria Andrzej Faliński.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • b. uczestnik narad POHiD 2016-12-02 19:48:18

    Przecież POHiD to lobbysta zagranicznych sieci skupi same zagraniczne sieci ani jednej Polskiej sieci.

  • sieci ?? 2016-11-30 15:52:32

    Jakie sieci ?? Lidl ?? Kaufland ? czy biedronka ??

    A które z nich są Polskie ? Banda Banda jakiej swiat nie widział.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,60

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9483

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.