Dyskonty zaczynają rzadziej eksponować marki własne w gazetkach reklamowych

Autor: ABR SESTA 7 sierpnia 2012 09:37

Dyskonty zaczynają rzadziej eksponować marki własne w gazetkach reklamowych

Z analizy przeprowadzonej przez firmę ABR SESTA (dane za okres I-VI 2012 r.) wynika, że udział marek własnych w powierzchni gazetek kanału Modern Trade z I półrocza wynosi 10% i jest podobny do udziału w roku ubiegłym. Różnice kształtują się na poziomie poszczególnych kanałów i sieci. Znaczący spadek można zauważyć tylko w kanale dyskontów, gdzie udział marek własnych spadł ogółem o 3 p.p. Wpływ na to miały Biedronka, Aldi i Netto.

W Biedronce udział marki własnej wyniósł 41% ( w roku ubiegłym 43%). Lidl jako jedyny zwiększył udział marek własnych do 89%, pozostając w dalszym ciągu liderem.

W hipermarketach tylko Tesco i Auchan zwiększyły udział marek własnych o 2 p.p. (do odpowiednio 12% i 3%) Kaufland natomiast bardzo ograniczył powierzchnie przeznaczoną na marki własne z 16% do 8%.

Również w kanale supermarketów Tesco poświęciło markom własnym więcej miejsca niż w ubiegłym roku (wzrost z 9% do 16%). Na pierwszym miejscu jest niezmiennie Intermarche (25% - wzrost o 3 p.p.).

Spadek znaczenia marek własnych ma miejsce w sieciach kanału cash&carry, a szczególnie w Eurocash, który o ponad połowę zmniejszył powierzchnie gazetek dla marek własnych.

Wśród małych sklepów spożywczych wyróżnia się Odido z udziałem 31%, oraz Chata Polska ze spadkiem o 6 p.p. do 11%.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8171
Ilość aktualnych ofert: 481629

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.