Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dyskonty zwalniają tempo ekspansji - otwierają i planują mniej sklepów

Autor: dlahandlu.pl 18 grudnia 2014 13:02

Dyskonty zwalniają tempo ekspansji - otwierają i planują mniej sklepów

Na początku 2014 roku sieci dyskontowe planowały uruchomić w sumie ok. 400 placówek. Pod koniec 2014 roku widać, że plany te były zbyt optymistyczne - udało się uruchomić mniej niż 300 sklepów, czyli tyle ile miała uruchomić sama Biedronka. Także na kolejne lata sieci dyskontowe zapowiadają otwarcie mniejszej liczby placówek.

Biedronka w 2014 roku miała otworzyć 300 placówek, a uruchomi mniej niż 200 (po trzech kwartałach 2014 r. było to 149 nowych placówek). Na lata 2015-2017 sieć zakłada rozwój w tempie o 3 razy mniejszym, czyli ok. 100 sklepów rocznie. W sumie Biedronka pod koniec września 2014 roku dysponowała siecią 2527 placówek.

Lidl zakładał uruchomienie ponad 30 sklepów w Polsce, podobnie jak w ubiegłym roku. Dotychczas z oficjalnych komunikatów o otwarciach wynika, że nowych sklepów powstało ponad 26. Takie samo tempo, ok. 30 sklepów planowane jest także na 2015 rok. W sumie do sieci Lidl należy ponad 530 placówek w Polsce.

Sieć Netto planowała uruchomienie ok. 40-50 placówek. Uruchomiła zaś 20 sklepów, na kolejny rok planuje również otwarcie 20 placówek. W 2013 roku do sieci przyłączonych zostało 38 obiektów. W sumie do duńskiego operatora należą obecnie 334 sklepy Netto. Claus Juel-Jensen z Netto wyjaśnił, że przyczyną spowolnienia ekspansji jest rosnąca konkurencja na wszystkich rynkach, na których działa sieć. Nie bez znaczenia jest też malejącą dostępność dobrych lokalizacji pod nowe markety. Dansk Supermarked zapewnia, że wolniejszy niż wcześniej prognozowano rozwój sieci nie zmienia jej strategii długoterminowej, która zakłada podwojenie liczby sklepów Netto w Polsce, Niemczech i Szwecji, z ok. 800 do 1600.

Sieć Aldi, która nie zdradza swoich planów inwestycyjnych w 2014 roku powiększyła się o ponad 15 placówek i ma ponad 90 sklepów (78 sklepów na koniec 2013 r.)

Czerwona Torebka w ciągu roku uruchomiła 26 Dyskontów i ma obecnie 31 placówek. Zgodnie z planami na koniec 2014 firma chciała zarządzać kilkudziesięcioma Dyskontami Czerwona Torebka, a docelowo otwierać po 100 sklepów rocznie.

Oznacza to, że na polskim rynku działa obecnie blisko 3600 sklepów dyskontowych, choć eksperci prognozowali zbliżenie się do granicy 4000 placówek. Docelowo wielkość rynku dyskontów w Polsce szacowna jest na ok. 5 tys. Zgodnie z danymi firmy Market Side w 2010 roku było w Polsce 2315 takich sklepów, w 2011 roku - 2608, w 2012 - 2952 placówki, w 2013- 3294 (prognoza firmy).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • megalerie 2014-12-21 19:41:31

    Coraz trudniej jest klasyfikować Lidla czy Biedronkę jako dyskont. Przede wszystkim chyba te sieci nie chcą być już dyskontem

  • break 2014-12-19 12:07:56

    Dyskonty sie zatrzymaly i bardzo dobrze. Polacy w koncu zmadrzeli i widzą ze w Biedronce jest juz drogo

  • klient 2014-12-18 18:13:54

    W ALDI najwyrazniej ktos spi za biurkiem... 15 sklepow w rok? 70 w Polsce???!!! Malo!

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.