Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dystrybutor towarów FMCG notuje 49 tys. zł zysku

Autor: www.dlahandlu.pl 16 maja 2014 10:50

Abpol Company Polska, spółka zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, przedstawiła raport okresowy za 1 kw. 2014 r. Firma wypracowała w tym okresie zysk netto w wysokości 49 tys. zł przy przychodach na poziomie 1.165 tys. zł.

W analogicznym okresie ub. roku Abpol osiągnął 119 tys. zł zysku netto, a sprzedaż wyniosła 1.627 tys. zł.

- Nieco lepsze wyniki finansowe w 2013 r. wynikały z końcowej sprzedaży poprzedniej marki prezerwatyw Rosetex do jej nabywcy firmy Reckitt Benckiser, co miało istotny wpływ na zwiększenie wielkości sprzedaży. Warto jednak zauważyć, że spółka po raz kolejny odnotowała dodatni wynik na poziomie EBITDA, który świadczy o rentowności działalności podstawowej. W nadchodzącym kwartale zaczną być już widoczne pierwsze efekty podjętych działań mających na celu wprowadzenie produktów do sieci convenience oraz handlu nowoczesnego. Spółka oczekuje w związku z tym sukcesywnego wzrostu obrotów i zysków - mówi Olgierd Wejner, dyrektor generalny Spółki Abpol Company Polska S.A.

Pierwszy kwartał był okresem wzmożonych wejść produktów spółki do nowych sieci handlowych. W styczniu Abpol wprowadził prezerwatywy marki własnej You&Me do sprzedaży w ogólnopolskiej sieci stacji paliw Statoil. Pod koniec lutego spółka poinformowała z kolei o rozszerzeniu swojego asortymentu w Kolporterze właśnie o prezerwatywy tej marki. Kilka dni później Abpol przedłużył umowę współpracy z siecią PKN Orlen na okres następnych dwóch lat. Na początku marca rozpoczęta została sprzedaż plastrów opatrunkowych QuickPlastR w marketach należących do sieci Netto. Pod koniec minionego kwartału produkty spółki pojawiły się również na stacjach paliw Lukoil Polska.

- Ze względu na zmiany w sposobie dystrybucji - przejmowanie rynku tradycyjnego przez różnego formatu sieci handlowe - spółka stara się możliwie jak najszybciej wprowadzić swoje produkty do tego kanału sprzedaży. W chwili obecnej trwają rozmowy z kilkunastoma sieciami i jeszcze w II kwartale część z nich powinna zostać sfinalizowana. - dodaje Wejner.

W 2013 r. spółka wypracowała zysk netto na poziomie 168 tys. zł, co oznacza ponad 74 proc. wzrost w odniesieniu do 2012 r., kiedy to zysk netto wyniósł niecałe 97 tys. zł. Przychody Abpolu w minionym roku ukształtowały się na poziomie blisko 7.780 tys. zł i był to wynik lepszy o 15 proc. od roku poprzedniego, w którym to ich wartość sięgnęła 6.744 tys. zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.