Dystrybutorzy mają dylemat co do przetargów po decyzjach BAT i Lekkerland

www.portalspozywczy.pl 18 października 2013 20:03

Dystrybutorzy artykułów impulsowych po ostatnich decyzjach British American Tobacco Polska i niemieckiego dystrybutora Lekkerland mogą mieć spory dylemat co do uczestnictwa w przetargach na dostawy produktów np. do stacji benzynowych - ocenia spółka KDWT, dystrybutor produktów impulsowych z Grupy Eurocash.

British American Tobacco Polska zdecydował we wrześniu o zmianie modelu dystrybucji i sprzedaży, a niemiecki dystrybutor artykułów impulsowych Lekkerland o wycofaniu się z polskiego rynku.

Dystrybutorzy produktów impulsowych, którzy uczestniczą w różnych przetargach na dostawy np. do stacji benzynowych, z pewnością mają ten sam dylemat - nie do końca wiedzą jaką ofertę złożyć, bo nie znają szczegółów jak w przyszłości BAT będzie dystrybuować swoje produkty.

Dystrybutorzy mogą więc albo odstępować od przetargów lub obsługiwać stacje benzynowe w mniejszym zakresie.

- W związku z toczącymi się przetargami na dostawę wyrobów tytoniowych do stacji benzynowych zostaliśmy zapytani o złożenie oferty. Mamy z tym duży problem, gdyż w związku z ogłoszonym przez BAT nowym modelem dystrybucji własnych wyrobów, możemy być zmuszeni albo odstąpić od przetargu, albo zagwarantować obsługę stacji w mniejszym zakresie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Polański, dyrektor generalny KDWT pytany o konsekwencje rynkowe decyzji BAT i Lekkerland.

- Zawsze staramy się obsługiwać naszych klientów - i dużych, i małych - w jak najlepszym zakresie, a w tym przypadku niestety nie jesteśmy pewni, czy byłoby to możliwe - dodaje.

KDWT to spółka z grupy Eurocash zajmująca się sprzedażą produktów impulsowych takich jak m.in. kawa, herbata, napoje, słodycze; artykuły tytoniowe - papierosy, cygara i cygaretki, gilzy, tytonie oraz chemia kosmetyczna, farmaceutyki, karty telefoniczne, baterie czy maszynki do golenia.

We wrześniu firma BAT Polska, która ma ok. 28 proc. udziałów w rynku, poinformowała, że wprowadza nowy model sprzedaży i dystrybucji. Po kilku miesiącach od wdrożenia, koncern chce mieć ok. 50 proc. sprzedaży w nowym modelu dystrybucji. BAT jako pierwsza firma tytoniowa w Polsce wdraża model dystrybucji bezpośredniej do punktów sprzedaży detalicznej. Detaliści nadal mogą zaopatrywać się w hurtowniach.

Również we wrześniu pojawiła się informacja, że niemiecki dystrybutor artykułów impulsowych Lekkerland, jeden z największych tego typu dystrybutorów w Polsce, zdecydował o wycofaniu z polskiego rynku. Tym samym Polska będzie kolejnym - po Rumunii - krajem, z którego niemiecki dystrybutor postanowił się wycofać.

Lekkerland Polska ma jednak wypełniać swoje zobowiązania wobec klientów do końca tego roku, a potem zamierza obsługiwać jedynie wybranych partnerów. Proces likwidacyjny ma się zakończyć w marcu 2014 roku. Z usług Lekkerland Polska korzystają zarówno polskie jak i międzynarodowe sieci detaliczne, stacje paliw oraz super- i hipermarkety, a także tradycyjne punkty sprzedaży detalicznej, kioski oraz klienci działający w kanale HoReCa.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
  • Hipokryzja BAT 2013-10-21 00:50:24

    Niedawno BAT szumnie ogłaszał że 'tworzy' nowe miejsca pracy...

    Okazało się że to bzdura i nic nie tworzy a jedynie zerwie umowy z hurtowniami i zatrudni akwizytorów.

    Ma do tego oczywiście prawo ale robienie ruchu w wyniku którego kilka tysięcy osób obecnie pracujących w hurtowniach trafi na bezrobocie, dumne wypinanie piersi przed mediami i nazywanie tego 'tworzeniem nowych miejsc pracy' to już szczyt hipokryzji.

    Wystarczyło podać że w związku z cięciem kosztów zmieniamy sposób dystrybucji i tyle.

    Ale BAT chciał dostać kwiaty za to że pozbawi pracy tysiące obecnych współpracowników.

    Żenada i tyle...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.