Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Działania na Facebooku mogą być jednym z głównych źródeł odwiedzin e-sklepu

Autor: Magdalena Lempart, Agencja HarmoniquePR 9 stycznia 2015 12:09

Spójne zastosowanie odpowiednich narzędzi marketingu online może znacząco przyczynić się do wzrostu konwersji na stronie, a w konsekwencji wzrostu sprzedaży. Facebook od kilku lat króluje w strategiach online marketingu, a poprzez ciągły rozwój serwis nadal umożliwia marketerom stosunkowo niski koszt dotarcia do klienta. Z analizy efektywności tego kanału wynika, iż poprawnie prowadzone działania mogą stanowić jedno z głównych źródeł odwiedzin sklepu internetowego.

Wychodząc naprzeciw reklamodawcom Facebook za pośrednictwem platformy umożliwia, m.in. optymalizację kampanii pod kątem zwiększenia konwersji w witrynie. Atrakcyjność tej formy reklamy polega głównie na tym, że marketer przy jej tworzeniu może skorzystać z możliwości dodania nakładki wzywającej do działania, np. „Kup teraz", „Więcej informacji". Po bezpośrednim kliknięciu w przycisk użytkownik zostaje przeniesiony do odpowiedniej podstrony sklepu.

Okazuje się, iż reklamodawcy nie powinni bagatelizować także możliwości promocji wielu produktów w tym samym czasie. Taka opcja dostępna jest tylko za pośrednictwem interfejsu API Facebooka. Dlaczego warto z niej korzystać? Przede wszystkim dlatego, by pokazać użytkownikowi bogaty asortyment swojego sklepu. To klient zdecyduje, która część reklamy (który produkt) w danym momencie interesuje go najbardziej. Po najechaniu i kliknięciu w dany produkt użytkownik od razu zostaje przeniesiony do podstrony, umożliwiającej zakup produktu.
Poza technicznymi możliwościami przekazów reklamowych istotne pozostaje także to, w jaki sposób można je kierować do potencjalnych klientów, aby uzyskać satysfakcjonujący efekt. Z pewnością kluczowy z perspektywy sklepów internetowych jest remarketing. W ten sposób przekaz reklamowy wyświetli się osobom, które w przeszłości odwiedziły już e-sklep, a więc wykazały zainteresowanie marką. Przypomnienie użytkownikom serwisu o możliwości skorzystania m.in. z obowiązującej promocji pozwoli zwiększyć konwersję na sprzedaż. Z doświadczeń oraz analizy efektywność kampanii remarketingowych na Facebooku wynika, że koszt uzyskania danej reakcji np. zakupu może być do 60% niższy niż w pozostałych kanałach.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.