Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dzieci decydują w jakich sklepach i co kupują im rodzice

Autor: dlahandlu.pl 29 maja 2013 14:18

Dzieci decydują w jakich sklepach i co kupują im rodzice

Jak wynika z badania Polskiego Programu Jakość Obsługi, dzieci mają realny wpływ na decyzje zakupowe, jakie podejmuje rodzina. Niemal wszyscy ankietowani (96,4%) uznali, że zdanie dzieci jest uwzględniane podczas zakupów. 75% respondentów uznało ten wpływ za duży lub średni. Tylko niecałe 4% Polaków uważa, że dzieci nie mają żadnego wpływu na wybór produktów dla rodziny. Ponad połowa respondentów przyznała, że dzieci mają nawet wpływ na wybór sklepu, w którym rodzina robi zakupy.

Badanie Polskiego Programu Jakość Obsługi pokazuje także, że im starsze dziecko, tym silniejszy jest jego wpływ na decyzje zakupowe rodziców. Respondenci tłumaczą, że większe dzieci mają często znacznie szerszą wiedzę niż rodzice na temat najnowszych produktów na rynku - dotyczy to w szczególności np. telefonów, sprzętu RTV. Preferencje małych dzieci (do 3 lat) zdaniem ankietowanych nie są uwzględniane 
przez rodziców w dużym stopniu - to oni bowiem decydują, co dla ich pociechy będzie najlepsze. Jednocześnie ankietowani zwrócili uwagę na fakt, że małe dzieci mają swoją tajną broń w „walce" z rodzicami. To emocje. Śliczny uśmiech, słodkie oczy czy drobny komplement mogą zdziałać cuda. Skuteczny jest także krzyk, płacz i tupanie nogami, czyli wymuszanie zakupu tego, czego „tu i teraz" chcą dzieci. Zdaniem socjologów rodzice często w takich sytuacjach stają się całkowicie bezradni, co sprzyja podejmowaniu nieprzemyślanych decyzji.
Z badania Polskiego Programu Jakość Obsługi wynika, że dzieci mają największy wpływ na wybór tych produktów, z których same będą później korzystać - są to zabawki i żywność (przede wszystkim słodycze). Rodzice uwzględniają także zdanie dzieci przy zakupie ubranek i gier komputerowych. Respondenci podkreślają, że dzieci dysponują także dużą siłą perswazji odnośnie sposobu spędzania wolnego czasu, ustalając nierzadko harmonogram dnia całej rodziny. 

Badanie zostało przeprowadzone przez Polski Program Jakość Obsługi w maju 2013 roku, za pomocą kwestionariusza on-line, na próbie 1.830 dorosłych respondentów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.