Dzięki franczyzie Stokrotka w ciągu trzech lat może podwoić obroty

www.portalspozywczy.pl 12 czerwca 2014 14:33

Uruchomienie przez Stokrotkę franczyzy w kwietniu tego roku powinno zdecydowanie przyspieszyć rozwój sieci. Jak powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding SA, Stokrotka w ciągu trzech lat chce zwiększyć liczbę sklepów z 240 do ponad 600, co przełoży się na podwojenie dotychczasowych obrotów.

Jak uruchomienie franczyzy wpłynie na dotychczasową strategię Stokrotki?
Nasza strategia jest jasna - konsekwentnie poprawiamy biznes operacyjny, budujemy skalę i zwiększamy nasze udziały w rynku. Franczyza tworząc dodatkowy kanał rozwoju organicznego jest istotnym elementem naszej strategii - nie stoi w konflikcie z uruchamianiem własnych placówek, a nawet go wspiera zwiększając rozpoznawalność naszej marki na konkretnych, lokalnych rynkach. Mówiąc wprost: jeśli gdzieś działa niezależny sklep, to mamy dwie możliwości, możemy z nim konkurować lub przyjąć go do naszej sieci i współpracować dla obopólnych korzyści. My preferujemy ten drugi scenariusz.

Posiadamy obecnie około 240 sklepów i prawie 2 mld zł sprzedaży w segmencie detalicznym. W ciągu trzech lat planujemy mieć ponad 600 placówek detalicznych podwajając nasze obroty. Silna marka detaliczna, skala zakupowa, sprawność operacyjna sklepów i logistyki to klucz do sukcesu na rynku detalicznym a franczyza wzmacnia nas w każdym z tych obszarów.

Jak wygląda obecny udział Stokrotki w handlu detalicznym? Jak udziały mogą wzrosnąć w perspektywie 2016/17 roku?
Nasz dzisiejszy udział w rynku to około 1 proc., w wyniku rozwoju organicznego w perspektywie 3 lat powinniśmy go podwoić. Mimo, że rozwój organiczny jest głównym elementem naszej strategii rozwoju, to nie wykluczamy też przejęć, a wtedy udział rynkowy mógłby być istotnie wyższy.

Przejęcia nie pozwoliłby na szybsze zbudowanie skali?
Oczywiście, że tak, ale kiedy myślimy o przejęciach innych podmiotów to nie tylko patrzymy na nie z perspektywy możliwości budowania skali, ale ważne jest to aby przyłączany podmiot pasował do naszej strategii. Mówiąc o strategii mam na myśli przede wszystkim formaty i charakter lokalizacji detalicznych jakie potencjalny nasz partner posiada. Oczywiście jak w każdej transakcji kupna i sprzedaży niezbędne jest uzyskanie porozumienia cenowego satysfakcjonującego dla obu stron. Przejęcia innych podmiotów traktujemy jako pewien dodatkowy element naszej strategii - podstawą jest rozwój organiczny. Mamy model biznesowy sklepu, który sprawdza się na wysoce konkurencyjnym rynku, jakim z całą pewnością jest polski rynek. Siłę możemy budować nie tylko poprzez przejęcia, ale także inne formy integracji handlowej i operacyjnej z niezależnymi partnerami - wspólne grupy zakupowe, współpraca logistyczne itd. Wymagający rynek, który poddany jest silnej presji cenowej wymaga od każdego uczestnika takiego rynku permanentnego doskonalenia się, które w przypadku handlu detalicznego oznacza przede wszystkim podnoszenie atrakcyjności cenowej, której nie zastąpi miła obsługa lub szerszy asortyment niż oferuje konkurencja. Droga do tej atrakcyjności prowadzi poprzez budowanie skali zakupowej i redukcję kosztów na każdym poziomie organizacji, co przymierza handlowe i operacyjne umożliwiają.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Michał 2014-06-13 09:56:26

    Franszyza w wydaniu Polskim. Przykład z małych sklepów sieci żabka. Ajent (franczyzobiorca)Za prowadzenie sklepu otrzymuje 3,5% od miesięcznego obrotu sklepu! Żabki robią średnio 100 tys. zł miesięcznie obrotu a koszty głównie koszty pracy to min. 10 tys. zł Franczyzobiorcom na waciki wystarczy ale zarobić na życie to już nie zarobią. Wracając do Stokrotek zamiast sprzedawać franszyzy niech połączą się z Bac-polem w dużą grupę zakupową. I nie kombinują z pozbyciem się sklepów. Polacy muszą nauczyć się współpracować w innym razie sieci zagranicznymi inaczej trzeba będzie sprzedać się jakiemuś np. żydowskiemu funduszowi jak żabki..

  • jehudimenuhin 2014-06-12 19:20:35

    tatata - a ja chciałbym w przeciągu 3 lat zdobyć 10% rynku warzyw- teraz mam jeden warzywniak a strategia jest prosta - dobre kartofle i tani rabarbar

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,59

  • Min

    0,87

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.