Dzięki przejęciom przychody Grupy Eurocash wyższe o 22 proc. rdr.

Autor: dlahandlu.pl 10 listopada 2015 09:22

Dzięki przejęciom przychody Grupy Eurocash wyższe o 22 proc. rdr. fot. Eurocash

W III kwartale 2015 r. przychody ze sprzedaż Grupy Eurocash wyniosły 5,49 mld zł i były o blisko 22% wyższe niż w analogicznym okresie 2014 r. Narastająco za trzy kwartały br. skonsolidowana sprzedaż sięgnęła 15,27 mld zł, co oznacza wzrost o 22% rok do roku.

Jest to m.in. efekt przejęć dokonanych przez Grupę Eurocash w 2014 r., a także rozwoju organicznego (bez uwzględniania przychodów przejętych podmiotów, sprzedaż Grupy wzrosła w III kwartale 2015 r. o ponad 4% r/r).

Zysk brutto na sprzedaży wypracowany przez Grupę Eurocash w III kwartale 2015 r. wyniósł 530,8 mln zł, o ponad 13% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku, a łącznie za trzy kwartały 2015 r. przekroczył 1,46 mld zł, co stanowi wzrost o 12% r/r.

EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, w III kwartale tego roku wyniosła 135,1 mln zł (+20% r/r), a narastająco za 9 miesięcy 2015 r. sięgnęła 290,9 mln zł (+14% r/r).

Przepływy operacyjne netto w tym okresie wyniosły 271 mln zł, a narastająco za trzy kwartały br. prawie 831 mln zł. Pozwoliło to Grupie na dalszą znaczącą obniżkę zobowiązań finansowych. Wskaźnik długu netto do EBITDA na koniec III kwartału br. kształtował się na poziomie 0,61 – najniższym od 4 lat. Redukcja zadłużenia przyczyniła się także do znacznego obniżenia kosztów finansowych.

Skonsolidowany zysk netto Grupy Eurocash w III kwartale 2015 r. wyniósł 72,8 mln zł i był o niemal 27% wyższy niż w analogicznym okresie 2014 r. Zysk netto wypracowany w ciągu trzech kwartałów tego roku sięgnął natomiast 121,4 mln zł, tj. o ponad 12% więcej niż przed rokiem. 

– Sytuacja na rynku FMCG jest wciąż bardzo wymagająca, aczkolwiek w III kwartale tego roku obserwowaliśmy wyraźne wyhamowanie deflacji – ceny żywności i napojów bezalkoholowych spadły w tym okresie średnio o 0,8%, podczas gdy w I półroczu spadek cen sięgał 2,9% rok do roku. Grupa Eurocash w tych warunkach zanotowała wzrost sprzedaży o 22%. Na ten wzrost w dużej mierze złożyły się przejęcia dokonane w 2014 r., czyli m.in. zakup spółki Service FMCG wyodrębnionej z Kolportera oraz przejęcie ponad połowy udziałów w Inmedio. Jednocześnie kontynuowaliśmy rozwój organiczny w naszych kluczowych formatach. W III kwartale br. otworzyliśmy m.in. 5 nowych lokalizacji Cash&Carry, a zarządzana przez nas franczyzowa sieć sklepów abc powiększyła się o 210 placówek i na koniec września br. liczyła już 7.416 sklepów. Pozytywnie prezentują się wyniki pozostałych segmentów, w tym Eurocash Dystrybucji i Delikatesów Centrum, gdzie zanotowaliśmy 13-proc. wzrosty sprzedaży. Dzięki temu, także po wyłączeniu przychodów przejętych podmiotów, nasza sprzedaż w tym roku rośnie – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    9,10

  • Min

    3,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8347

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.