E-commerce coraz intensywniej wpływa na funkcjonowanie centrów handlowych

Property News 25 kwietnia 2014 18:32

E-commerce coraz intensywniej wpływa na funkcjonowanie centrów handlowych

Jak e-commerce zmieni funkcjonowanie galerii handlowych? - W przyszłości staną się showroomami i centrami rozrywki, pozwalającymi miło spędzić czas oraz wirtualnie przymierzyć czy dotknąć dany produkt - mówi Dominika Jędrak, dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

Galerie handlowe z pewnością nie znikną z naszych miast, ale rozrastający się segment sprzedaży internetowej, jak i rozwój technologii multimedialnych zmieni sposób ich funkcjonowania. Przyszłość galerii handlowych to połączenie zakupów tradycyjnych i e-commerce.

- W przyszłości galerie handlowe staną się showroomami i centrami rozrywki, pozwalającymi miło spędzić czas oraz wirtualnie przymierzyć (ekrany dotykowe) czy dotknąć dany produkt. Po dokonaniu wyboru i zapłaceniu (np. za pomocą smartfona), zakupiony towar będzie dostarczany pod wskazany adres. To z kolei przełoży się na proporcje wynajmowanych powierzchni. Zwiększy się przestrzeń umożliwiająca pokazanie szerszego asortymentu, a zmniejszeniu ulegnie część magazynowa - mówi w rozmowie z propertynews.pl Dominika Jędrak.

Firmy będą inwestować w centralne magazyny z dobrze zorganizowanymi systemami konfekcjonowania i dostarczania produktów bezpośrednio do drzwi konsumenta. Należy zatem liczyć na rozwój systemów informatycznych i logistycznych. Nieunikniona wydaje się integracja zakupów internetowych z punktami handlowymi oraz mediami społecznościowymi.

- Za pośrednictwem smartfona bądź tabletu nowoczesny konsument będzie nawigowany po galerii, w zależności od celu wizyty (rozrywka, realizacja celów zakupowych). Informacja o spersonalizowanych promocjach (wraz np. z rekomendowaną stylizacją przygotowaną na podstawie wcześniej wykonanych zakupów czy też informacji udostępnionych poprzez media społecznościowe) będzie wyświetlana zanim klient zdecyduje się wejść do danego showroomu - mówi Dominika Jędrak.

Zmianie ulegnie też wygląd samych galerii. - Bierne do tej pory powierzchnie ścian na korytarzach zostaną zastąpione wielkogabarytowymi wyświetlaczami, które już od wejścia do obiektu będą zachęcały do przeżycia przygody, przy jednoczesnej realizacji wcześniej założonych celów - kontynuuje Dominika Jędrak.

Takie zmiany wymuszać będę przedefiniowanie roli sprzedawcy, który przybierze postać eksperta czy stylisty, pomagającego klientowi w zakupach.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,63

  • Min

    1,85

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.