Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

E-commerce: Smartfon i Big Data rozdają karty (pełna relacja)

Autor: www.dlahandlu.pl 15 maja 2017 19:10

E-commerce: Smartfon i Big Data rozdają karty (pełna relacja) fot. PTWP, debata E-commerce: Smartfon i Big Data rozdają karty

E-commerce to wiedza o kliencie, jego potrzebach i zwyczajach zakupowych. Każdy, kto chce osiągnąć sukces w tym biznesie, musi dobrze zrozumieć customer journey. Nie da się stworzyć dobrze prosperującego biznesu, nie wchodząc w buty klienta – stwierdzili uczestnicy debaty „E-commerce: Smartfon i Big Data rozdają karty”, która odbyła się w ramach IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Jeszcze niedawno mówiło się, że e-commerce jest łatwym rynkiem dla początkujących, ponieważ  jest to biznes o niskim progu wejścia. Niestety rynek szybko weryfikuje niedopracowane przedsięwzięcia – obecnie szacuje się, że aż 70 proc. projektów kończy się porażką.
- Twierdzenie, że branża e-commerce ma niski próg wejścia to mit. O niskim progu możemy mówić jedynie w przypadku założenia sklepu internetowego w wersji podstawowej bazując na gotowych rozwiązaniach. Natomiast większe biznesy oznaczają spore inwestycje w takie obszary jak logistyka czy konkurencja cenowa. Są firmy, które działają głównie w offline i dokładają do kanału e-commerce - mówił Rafał Kosno, ekspert Fundacji im. Lesława A. Pagi.
Jego zdaniem dla rozwiniętych biznesów działających w sektorze e-commerce kluczem do sukcesu jest automatyzacja cen, automatyzacja procesu wyszukiwania klientów na podstawie wyszukiwarek oraz lepsze zarządzanie logistyką. Natomiast mniejsze podmioty zwracają uwagę na kwestie typu: w jaki sposób dostosować się do ścieżki zakupowej klienta, jak go złapać zanim zacznie "googlować", czyli w skrócie - jak rozpoznać jego potrzebę - mówił ekspert.

Szefowie największych firm przyznają, że e-handel to tak naprawdę marginalny biznes. Wiele się o nim mówi, jednak wartość całego sektora w porównaniu do obrotów gigantów handlu stacjonarnego pokazuje jego prawdziwe rozmiary (wartość rynku e-handlu w tym roku może sięgnąć 40 mld zł, czyli tyle co roczne obroty Biedronki).

Duże sieci nie mają natomiast takiej wiedzy o swoich klientach jak ich mniejsze internetowe odpowiedniki i nie umieją zbudować z nimi relacji.

Tą przesłanką mogła kierować się sieć IKEA decydując się na wejście w e-commerce. Firma chce w ten sposób zdobyć wiedzę na temat swoich klientów. Ponieważ marka jest obecna tylko w dużych miastach, na platformach internetowych typu Allegro jest bardzo dużo ogłoszeń z produktami pochodzącymi ze sklepów sieci. Kupują je osoby z mniejszych miejscowości, które IKEA chce poznać i bezpośrednio do nich dotrzeć omijając „internetowych hurtowników”.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,52

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.