E-commerce zna konsumenta lepiej niż tradycyjny detal

Autor: dlahandlu.pl 12 września 2018 11:40

E-commerce zna konsumenta lepiej niż tradycyjny detal Fot. Shutterstock.com

Do 2022 roku handel internetowy w Europie i USA urośnie o 76 proc., a tradycyjny detal tylko o 16 proc. - szacuje Boston Consulting Group. Potwierdzeniem tych danych są informacje płynące z polskiego rynku, na którym spada tempo otwierania się nowych placówek i średnia powierzchnia sklepu.

Wartość e-commerce w 2018 r. będzie równa 0,7 bln dolarów. Ta kwota stanowi  niewiele ponad 10% wartości tradycyjnej sprzedaży detalicznej. E-sprzedaż ma wyższe tempo wzrostu. Rośnie liczba sklepów, ale też asortymentu. 

Tylko w Polsce, w ciągu ostatnich pięciu lat, liczba zarejestrowanych sklepów internetowych wzrosła o 34%. W samym 2017 roku nad Wisłą pojawiło się osiem tysięcy nowych sklepów internetowych. W styczniu tego roku było ich 29,1 tys. W tym samym czasie tempo rozwoju rynku handlu detalicznego spada. W 2014 roku przybyło 5% nowych placówek, w tym będzie to 3%, a za cztery lata już tylko 2,5%. Eksperci z BCG szacują, że przez najbliższe cztery lata, handel internetowy w USA i Europie urośnie aż o 76%. Detal natomiast o „tylko” 16% i nie będzie wart — tak jak dziś — ponad osiem razy więcej, a niewiele ponad pięć. 

–  Jednym z powodów jest to, że handel internetowy od razu postawił na mierzalność. Nieustanny monitoring klientów, ich koszyka, a także preferencji zakupowych pozwala budować oferty, które są dopasowane do oczekiwań kupujących. W tym czasie, tradycyjni sprzedawcy wciąż opierają się na nieprecyzyjnych metodach zrozumienia potrzeb konsumenta, nie wprowadzając nowych narzędzi, które pomogłyby odczytać zachowania i potrzeby klientów – tłumaczy Wojciech Stramski, CEO firmy Lab4Motion. 

Jak wynika z danych, w tym roku średnia powierzchnia sklepu spożywczego w naszym kraju wyniesie nieco ponad 900 mkw. Za dwa lata będzie to już 892 mkw, a jeszcze w 2010 średni sklep nad Wisłą miał metraż przekraczający 1000 mkw. – Sklepy zmniejszają swoją powierzchnię, ale jednocześnie rośnie liczba produktów na półce. Rok temu na półkach dwóch czołowych sieci handlowych przybyło o ponad 20% więcej produktów niż w 2016 r. – komentuje Wojciech Stramski.

Jak wynika z danych firmy Roland Berger, w europejskich sklepach brakuje około 7% towarów, które powinny być na półce, ale których z różnych powodów tam nie ma. A jak podaje Stowarzyszenie Producentów Spożywczych (GMA) w USA, średnia jest jeszcze wyższa i wynosi 8,3%. — Badania i praktyka pokazują, że są takie kategorie, w których na półce brakuje nawet 20% produktów.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,81

  • Śr

    3,99

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6389

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.