E-handel: Obniżanie cen to magnes na klientów, ale też prosta droga do bankructwa

Autor: Rzeczpospolita 24 sierpnia 2016 09:25

E-handel: Obniżanie cen to magnes na klientów, ale też prosta droga do bankructwa Fot. Shutterstock

Nawet kilkuset procent może sięgać rozpiętość cen identycznego produktu między polskimi e-sklepami. Obniżanie cen to magnes na klientów, ale też prosta droga do bankructwa. Wielu detalistów oferuje towary taniej nawet od producentów - pisze "Rzeczpospolita".

Z badania firmy Dealavo, która sprawdziła różnice cen produktów w dziesięciu najpopularniejszych kategoriach, jak kosmetyki, zabawki czy sprzęt elektroniczny, wynika, że taka sytuacja ma miejsce choćby w przypadku iPhone'a 6S. W 26 na 37 sprawdzonych e-sklepów flagowy smartfon Apple'a był tańszy niż oficjalna cena producenta. Podobnie zestaw Lego Friends – w 18 na 28 analizowanych ofert był sprzedawany poniżej ceny 299 zł, którą producent podaje na swojej stronie.

Internet jest do pewnego stopnia przejrzysty i konkurencja ceną może mieć sens. Jednak wymaga to od sprzedającego dość dużej dyscypliny w dbaniu o pozycjonowanie w wyszukiwarkach i porównywarkach cenowych, monitorowania cen konkurentów i reagowania na akcje promocyjne.

Tym bardziej że e-sklepy i tak nie są w najlepszej sytuacji. W ocenie wywiadowni Bisnode Polska w bardzo dobrej kondycji finansowej jest zaledwie 4,2 proc. spośród 6,8 tys. analizowanych sklepów. Do tego należy dodać 12,6 proc. sklepów w kondycji dobrej. Z drugiej strony 78,8 proc. jest w kondycji raczej słabej, a 4,3 proc. w złej.

Więcej w "Rzeczpospolitej".

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    7,74

  • Min

    4,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9024

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.