E.Leclerc stawia na żywność bio i produkty roślinne. Jest też szansa dla lokalnych producentów

www.portalspozywczy.pl 20 września 2018 11:17

E.Leclerc stawia na żywność bio i produkty roślinne. Jest też szansa dla lokalnych producentów Fot. Shutterstock.com

E.Leclerc, ogłosił plan rozwoju oferty związanej ze zdrową dietą i zdrowym stylem życia. Obecnie sieć ma w ofercie 2500 produktów bio i prozdrowotnych. Sieć zakłada także, że marka własna sieci Bio Village może być produkowana w Polsce przez polskich certyfikowanych producentów, którzy spełnią wymagania sieci.

Celem E.Leclerc na najbliższe lata jest wzbogacenie oferty żywności bio, propozycji dla osób
z nietolerancjami pokarmowymi, a także produktów pochodzenia roślinnego. Plany grupy zakładają podwojenie asortymentu marki własnej w tych kategoriach do 2020 roku oraz wzmocnienie współpracy z producentami żywności prozdrowotnej. Obecnie ten asortyment odpowiada za 5 proc. obrotów sieci, ale rośnie w tempie dwucyfrowym. 

– Jako jedna z pierwszych sieci w Polsce, wprowadziliśmy do naszych sklepów działy
z żywnością ekologiczną, które stale rozbudowujemy. Jak potwierdzają eksperci agencji badawczej Nielsen, Polacy coraz chętniej chcą sięgać po tego rodzaju produkty, dlatego obecnie jest to jeden z głównych obszarów rozwoju E.Leclerc, na który mamy konkretny plan – mówił Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

Przeczytaj także:

- Od kilku lat widać rosnący trend na żywność ekologiczną i prozdrowotne produkty. Klienci chcą też, aby opakowania były bardziej czytelne i zawierały więcej informacji, więc dążymy do tego współpracując z dostawcami, ale też w zakresie marek własnych - dodał prezes.

- W E.Leclerc żywność prozdrowotna nie kojarzy się z kategorią premium. Większość kategorii w E.Leclerc pod marką własną bio oraz żywność prozdrowotna są w podobnej cenie jak inne produkty, a czasem są nawet bardziej atrakcyjne cenowo. Uważamy, że żywność prozdrowotna jest dla każdego, a nie tylko dla wybranych, dlatego staramy się, aby ceny nie były wyższe - mówił Jean-Philippe Magré.

Plany dotyczące obszaru private labels to jeden z celów E.Leclerc w kontekście oferty zdrowej żywności. Kolejnym dążeniem jest wzmocnienie współpracy z producentami tej kategorii. Do 2020 roku znacząco wzrośnie liczba certyfikowanych produktów ekologicznych marki własnej Bio Village, których obecnie jest niemal 130. Plan poszerzenia asortymentu zakłada jego zwiększenie do 146 pozycji do końca br. i 250 SKU do 2020 roku. Póki co marka jest importowana z Francji, ale E.Leclerc myśli o nawiązaniu współpracy z polskimi producentami żywności ekologicznej.

Klienci mogą także liczyć na wzbogacenie oferty serii NAT&vie pochodzenia roślinnego. Liczba produktów wzrośnie tu z 21 do 50.

E.Leclerc rozbuduje także markę własną dedykowaną osobom z nietolerancją glutenu, która aktualnie obejmuje 14 pozycji. Do 2020 roku będzie ich 40, z czego znaczną część będzie stanowiło pieczywo. Oprócz wzbogacenia wyboru zdrowej żywności, pięciokrotnie zwiększy się także liczba ekologicznych środków czystości marki Uni Vert, których docelowo będzie 30.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    6,29

  • Min

    4,53

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9199

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.