E.Leclerc: Więcej zdrowych i polskich produktów na półkach; mniej plastiku i opakowania zwrotne

Autor: dlahandlu.pl 19 września 2019 10:01

E.Leclerc: Więcej zdrowych i polskich produktów na półkach; mniej plastiku i opakowania zwrotne

E.Leclerc przedstawił „Księgę zobowiązań marek własnych dla zrównoważonego rozwoju”. Plany Grupy obejmują m.in. promowanie ekologicznych produktów oraz wdrożenie polityki dotyczącej dodatków stosowanych w żywności.

Zobowiązania nawiązują do trendów konsumenckich związanych ze zdrowym stylem życia i ekologią. Jak wynika z danych agencji badawczej Nielsen z czerwca 2019 r. już blisko 40 proc. Polaków zwraca uwagę na to, czy produkt, który kupują jest ekologiczny.

– Zależy nam, by minimalizować wpływ produkcji żywności na środowisko. Chcemy wspierać dobre praktyki w tym zakresie i oferować naszym klientom coraz większy wybór – mówi Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska.

Księga zobowiązań marek własnych dla zrównoważonego rozwoju obejmuje: dbałość o zróżnicowaną dietę klientów; promowanie ekologicznych artykułów spożywczych; promowanie ekologicznych środków chemicznych; promowanie polskich producentów; ograniczenie liczby dodatków stosowanych w żywności; graniczenie użycia oleju palmowego; wycofanie jaj z chowu klatkowego; oferowanie produktów z celulozy pozyskiwanej zgodnie standardami odpowiedzialnej gospodarki leśnej; ograniczenie użycia plastiku oraz masy opakowań.

- W całej Europie dostawcy inicjują działania związane ze zdrowym odżywianiem i ochroną środowiska. Trzeba natomiast zadbać także o to, aby konsument mógł finansowo podążać za tym rozwojem - mówi Michel- Eduard Leclerc.

E.Leclerc poszerza m.in. gamy produktów ekologicznych, bezglutenowych, pochodzenia roślinnego, orzechów, kasz i ryżu. Na koniec 2019 r. będzie ich więcej o 61 proc. w stosunku do 2017 r. Stale powiększa się także marka ekologicznych środków chemicznych Uni Vert, która w przyszłym roku osiągnie 30 pozycji (6 w 2018 r.). Liczba spożywczych produktów ekologicznych marki Bio Village wzrośnie do 230 do końca tego roku ze 129 rok temu. Celem E.Leclerc jest również dążenie do zacieśnienia współpracy z polskimi producentami. – W ramach marek własnych współpracujemy ze 143 polskimi firmami. Dążymy również do zwiększenia liczby produktów oznaczonych jako: „Produkt polski”. W przypadku produktów przetworzonych, to oznaczenie gwarantuje, że zawierają one minimum 75% składników polskiego pochodzenia. Dziś mamy ich 37, natomiast na koniec przyszłego roku liczba ta wzrośnie do 79 – mówi Jacek Stachoń, Development Manager Scamark Polska, Grupa E.Leclerc Polska.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    5,08

  • Min

    1,78

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7786
Ilość aktualnych ofert: 476982

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.