E-sklepy mają łącznie 117 milionów długów

Autor: pr, dlahandlu.pl 20 listopada 2015 09:24

E-sklepy mają łącznie 117 milionów długów fot. shutterstock

Spośród firm, które zajmują się sprzedażą online ponad 2,5 tysiąca trafiło już jako dłużnik do Krajowego Rejestru Długów. W tej liczbie mieszczą się zarówno długi handlujących na Allegro, którzy są winni swoim wierzycielom ponad 102 mln złotych, jak i zadłużenie sklepów z własną witryną internetową, które przekroczyło już 14 mln złotych.

– Te kwoty pokazują, że ryzyko natrafienie na niewypłacalny e-sklep jest całkiem spore. Jak pokazują ostatnie doświadczenia, nawet najbardziej renomowani e-sprzedawcy potrafią z dnia na dzień przestać dostarczać towary lub wypłacać pensje pracownikom. Sprawdzając informacje o tych, którym powierzymy nasze pieniądze, będziemy w stanie uniknąć zarówno niepotrzebnych nerwów, jak i rozczarowania tych, których chcemy obdarować – podkreśla Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów.

Według badań Polacy nie są zadowoleni z zakupów internetowych. W czasie ostatniego roku tylko 32% klientów nie miało zastrzeżeń wobec sklepów internetowych, w których zrobili zakupy. Pozostali albo nie doczekali się dostawy w ustalonym terminie, albo też otrzymali produkt różniący się od tego, co oferował sklep. A co 8. zawiedziony klient w ogóle nie doczekał się realizacji swojego zamówienia. Tuż przed Bożym Narodzeniem, Rzetelna Firma postanowiła przyjrzeć się doświadczeniom klientów e-sklepów i zapytać ich, jak ważna jest dla nich wiarygodność takiego sprzedawcy.

Jak wynika z sondażu, przeprowadzonego dla „Rzetelnej Firmy” przez IMAS International, dla Polaków z reguły ważne jest to, gdzie dokonują zakupów –  96% respondentów deklaruje, że istotna jest dla nich wiarygodność sklepu internetowego. Skąd więc tak duży odsetek tych, którzy rozczarowali się obsługą e-sprzedawcy? Mimo takich deklaracji badani przyznają równocześnie, że decydują się jednak na zakupy w sklepach o wątpliwej reputacji. W sumie robi tak prawie 70% z nas.

– Widać tu wyraźną rozbieżność między deklaracjami o faktycznym postępowaniem. Co niestety kończy się potem rozczarowaniem. Decydując się na niezaufany sklep internetowy ryzykujemy nie tylko to, że nasz wymarzony prezent nie dotrze na czas, ale o wiele więcej – rozczarowanie najbliższych dla których nie będziemy mieli prezentu pod choinkę, a także utratę pieniędzy – zwraca uwagę Maciej Ameljan, wiceprezes Rzetelnej Firmy.

O tym, jak bardzo wzrasta ryzyko natrafienia na problem z realizacją zamówienia tuż przed świętami, wskazuje również fakt, że w trakcie gorączki przygotowań do świąt, sklepy przywiązują dużo mniejszą wagę do samej jakości obsługi swoich klientów. Takie przekonanie żywi aż 32% ankietowanych klientów. Dlatego decydując się na świąteczne zakupy online, warto podejść do tego tematu z głową.

  • KRD Błekot 2015-11-26 20:49:13

    Co ma w głowie ten człowiek co to pisał? To że ktoś nie płaci oszustom z allegro czy innych nierzetelnym kontrahentom to nie znaczy, że nie ma pieniędzy lub jest na skali bankructwa. Denny ale za to bardzo denny PR. Sugeruję poszukac lepszego PRowca a Wasz certyfikaty wyłudzające pieniądze możecie wsadzić sobie w cztery litery!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8111

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.