Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

E-sklepy stawiają na reklamy spersonalizowane

Autor: pr/dlahandlu.pl 28 listopada 2014 09:48

Przeciętny Polak chce w tym roku wydać nawet 500 zł na prezenty świąteczne, a aż 2 na 5 zamierza zrobić to właśnie w internecie. Nadchodzące Święta to już tradycyjnie żniwa dla e-sklepów. W tym czasie będą one notowały nawet trzykrotnie większy ruch.

- Czwarty kwartał to okres, w którym, jak wynika z badań, 80 proc. sklepów notuje największe przychody w ciągu całego roku. Już od połowy listopada obserwujemy duży wzrost liczby kampanii reklamowych - mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający na Europę Centralną i Wschodnią w Sociomantic Labs. Sklepy chcą w ten sposób szybciej pobudzić koniunkturę i zdobyć jak najwięcej klientów.

Co zrobić, aby klient szukający prezentów w sieci, trafił właśnie do naszego sklepu i dokonał zakupu? Sprzedawcy mają na to różne sposoby. Już wcześniej uruchomili specjalne promocje, akcje w mediach społecznościowych i wysyłkę na masową skalę newsletterów. Czy tym jednak przykuwają uwagę potencjalnych klientów? W natłoku świątecznych reklam może okazać się, że wręcz przeciwnie. Zjawisko ślepoty bannerowej jest już powszechnie znane. Sklepy internetowe sięgają więc po inne rozwiązania zachęcające klientów do robienia zakupów w postaci akcji sprzedażowych, takich jak Czarny Piątek czy Cyber Poniedziałek, które są już tradycją w USA. Polska również posiada swój odpowiednik - Dzień Darmowej Dostawy.

O skuteczności takich akcji promocyjnych świadczą wyniki oraz bardzo duże zainteresowanie klientów. Ogólne zachęcenie do kupowania to jedno, a spowodowanie, żeby kupowano właśnie u nas, to drugie. Aby wyróżnić się spośród bardzo aktywnej w tym czasie konkurencji, trzeba czegoś więcej. Najprostszym sposobem jest szybkie zbadanie i zaspokojenie potrzeby danego klienta, który „wybrał się" na zakupy. Jak to zrobić? - Obecnie nie jest to już problem. Nowoczesne systemy są w stanie bardzo szybko analizować duże ilości danych. Przygotowane na podstawie wyników tych analiz reklamy, tworzone są w oparciu o zainteresowania konkretnego użytkownika, oglądane przez niego strony i historię zakupów - wyjaśnia Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs - Taka reklama tzw. osobista, dużo łatwiej przyciąga uwagę klientów, gdyż odpowiada na ich konkretne potrzeby - dodaje Wyszyński. Personalizacja ofert, według firmy badawczej ResearchNow, może przyczynić się do nawet 2-krotnie większej skuteczności reklam. Taki mechanizm warto także wykorzystywać w reklamie mobilnej oraz w newsletterach.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    2,02

  • Min

    1,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.