Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

E-sklepy wykorzystują wiele narzędzi, aby zebrać o kliencie jak najwięcej informacji

Autor: wyborcza.biz 5 maja 2016 09:18

Namierzanie geograficzne, śledzenie aktywności w sieci, zbieranie statystyk z innych serwisów. Internetowe sklepy robią wiele, by jak najwięcej o nas się dowiedzieć - czytamy na wyborcza.biz

Jak opisuje wyborcza.biz reklamy produktów lub usług wyświetlają się na przeglądanych przez nas stronach m.in. dzięki plikom "third party cookies". To informacje firm, które umieszczają swoje elementy na innych stronach internetowych. Np. jeśli na stronie sklepu X znajduje się okienko Facebooka z banerem fanpage'a sklepu X, to informacje o nas ma Facebook. Jeśli na tej samej stronie znajduje się wklejona mapa Google'a, to informacje te idą też do Google'a. Dlatego gdy potem odwiedzamy sklep Y, Google wie już, jakie reklamy nam na stronie tego sklepu zaaplikować. Ten sam mechanizm wykorzystuje Facebook.

Innym mechanizmem śledzenia jest tzw. geolokalizacja. Strony internetowe wiedzą, gdzie znajduje się nasz komputer, dzięki naszemu adresowi IP. To dlatego, gdy wchodzimy na niektóre zagraniczne strony, wyświetlają się one w polskiej wersji językowej.

W ten sposób, jeśli kupujemy przez sieć bilety lotnicze z komputera w Polsce, możemy uzyskać zupełnie inną cenę, niż kupując te same bilety z komputera w Hiszpanii czy jakimkolwiek innym miejscu na świecie.

Czytaj więcej na wyborcza.biz

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,14

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.