E-sklepy z ofertą na niehandlowe niedziele notują zwiększony ruch

Autor: dlahandlu.pl 11 maja 2018 13:29

Media4U podaje, że użytkownicy, którzy odwiedzali e-sklepy w niedziele objęte zakazem wykazywali się zwiększonym zaangażowaniem w ruch po stronie (nawet o 20%) w stosunku do niedziel handlowych. Przełożyło się to na zwiększony współczynnik konwersji (dwukrotnie większy w sklepach, które miały specjalną akcję związaną z tym dniem). E-sklepy, które nie prowadziły akcji promocyjnej zanotowały spadek zamówień średnio o 14% względem platform, które wspomagały sprzedaż kampaniami.

Sklepy, które reklamowały się z okazji niehandlowej niedzieli, zanotowały zwiększenie ilości sesji średnio o ponad 26 proc. w tych dniach. Konkurencyjne serwisy, które nie prowadziły kampanii, zanotowały spadki nawet o 30 proc. względem zwykłych niedziel. Jednocześnie serwisy, które uruchomiły w niedziele akcje promocyjne, podwoiły ilość i wartość generowanych zamówień względem e-sklepów biernych pod tym względem – mówi Tomasz Zarychta, specjalista ds. analityki internetowej Media4U.

Według danych analityków Media4U, jeden z największych sklepów e-commerce w Polsce, który prowadzi sprzedaż jedynie w kanale online, podczas niedziel wolnych od handlu generował przychody na poziomie tych promowanych akcją darmowej dostawy. Wzrost liczby transakcji w stosunku do niedziel handlowych utrzymywał się w granicach 30-35% pomimo braku dedykowanej na ten dzień promocji. Wzrost współczynnika konwersji na poziomie nawet 26% przy wsparciu akcji promocyjnych notowały mniejsze e-commercy, które nie mają odpowiedników stacjonarnych. Mimo tego, że widocznie poprawiła się jakość ruchu na stronie, bez wsparcia marketingowego wzrost był dużo mniejszy – oscylujący wokół 15-17%.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    24,99

  • Śr

    17,30

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7898

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.