EEC 2014: Dyskont Czerwona Torebka będzie bardziej konkurował z małym handlem niż z dyskontami

Autor: www.dlahandlu.pl 15 maja 2014 12:26

EEC 2014: Dyskont Czerwona Torebka będzie bardziej konkurował z małym handlem niż z dyskontami

- Nasza Grupa w dużej mierze przyczyniała się do zbudowania rynku handlu w Polsce. Najpierw zbudowaliśmy Eurocash, który sprzedaliśmy, potem zbudowaliśmy Biedronkę, którą sprzedaliśmy, następnie zbudowaliśmy Żabkę, którą sprzedaliśmy. Teraz mamy trzy kanały dystrybucji - powiedział Przemysław Schmidt, członek Rady Nadzorczej Czerwonej Torebki podczas debaty Sektor handlowy w Polsce i Europie Centralnej podczas VI Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

 - Merlin.pl to dla nas peny biznes, nie zastanawiamy się czy na tym zarobimy, a jedynie, ile na tym zarobimy, bo wyrasta on na polskiego Amazona. Zbudujemy dla niego nową platformę, poszerzymy ofertę o wszystko, co się da sprzedać w internecie i wraz nowymi punktami odbioru, które budujemy zamkniemy koło z sukcesem. Dodatkowo dla e-sklepu widzimy duże synergie z siecią convenience Małpką Express, która pod koniec tego roku będzie liczyła 500-530 placówek. Żabki nie przegonimy, ale zbliżmy się do niej, bo w tym koncepcie nie popełniamy błędów, które wkradły się u podstaw budowy Żabki. Uważamy, że można lepiej rozłożyć akcenty budując sieć małych sklepów i teraz to robimy. Sądzimy, że kilka tysięcy placówek i pozycja nr. 2 w Polsce wśród sieci conveniece to nasze miejsce - dodał Schmidt.

W sierpniu 2013 roku po wygaśnięciu umowy o niekonkurowaniu z Biedronką rozpoczęliśmy projekt budowy dyskontów. Do końca 2013 roku mieliśmy ich 8, teraz jest 12, a 100 kolejnych jest w budowie. Do końca 2014 roku ma być 80. Później rok do roku chcemy otwierać między 100 a 150 dyskontów Czerwona Torebka. Kiedyś otwieraliśmy jedną Biedronkę lub Żabkę dziennie, więc w pełni wierzę w te liczby, bo nasz dział ekspansji naprawdę dobrze sobie radzi. Póki co koncept dyskontu sprawdza się idealnie. Dojrzewanie tych placówek czasami wybiega nawet ponad nasze oczekiwania. Docelowo szacujemy, że na rynku jest miejsce na 7 tys. dyskontów. Obecnie jest ich ponad 3 tys. do końca roku może być 4 tys. Dlatego wierzymy, że możemy zagospodarować jeszcze sporą część rynku. Z naszej perspektyw nie konkurujemy z Biedronką czy Lidlem, bo one idą w stronę supermarketu. My pozostajemy przy tradycyjnej formule dyskontu, tak jak ją konstruowaliśmy pod nazwą „Biedronka". Wierzymy, że ten format ma potencjał i okaże się dobrą inwestycją. My będziemy konkurowali raczej z małym handlem niż z dyskontami. Chcemy ominąć pośrednika, który kupuje często drożej niż my i odsprzedaje towar do małego sklepu. Postanowiliśmy zająć to miejsce i konsolidować ten segment rynku. Chcemy być obecni w każdej miejscowości, która ma 5-10 tys. mieszkańców z potencjałem zakupowym. Naszym partnerem jest fundusz PineBridge, więc nie narzekamy na jakiekolwiek braki kapitałowe, ale jak wiadomo do budowy sieci trzeba zaangażować naprawdę potężne środki, więc zobaczymy jak będzie się to dalej toczyło - zakończył Przemysław Schmidt.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,48

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9722

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.