EEC 2014: Przyszłość handlu to połączenie świata realnego i wirtualnego

Autor: dlahandlu.pl 13 maja 2014 14:19

EEC 2014: Przyszłość handlu to połączenie świata realnego i wirtualnego

Uczestnicy debaty "Sektor handlowy w Polsce i Europie Centralnej" podczas VI Europejskiego Kongresu Gospodarczego rysując wizję przyszłości handlu w Polsce stwierdzili, że pewne jest, że rynek będzie się zmieniał i przeobrażał pod dyktando potrzeb bogacącego się klienta, który będzie mocniej zwracał uwagę na jakość, szerszy asortyment produktów świeżych. Handel będzie starał się odpowiedzieć na te potrzeby łączać świat realnych i wirtualnych zakupów.

Agnieszka Gosiewska Retailer Services Director w firmie Nielsen powiedziała, że przed handlem stoi też wyzwanie polegające na połączeniu świata wirtualnego i realnego. 60 proc. Polaków w ostatnim tygodniu skorzystało z internetu, 17 proc. z Internetu mobilnego. To oznacza, że przyszłość handlu leży na styku tych światów: realnego i wirtualnego - zauważyła Agnieszka Gosiewska.

Przemysław Schmidt, członek rady nadzorczej Czerwonej Torebki przyznał, że jego Grupa upatruje ogromnej szansy w sprzedaży internetowej. - Okazuje się, że są ogromne synergie między rozwijaną przez nas siecią convenience Małpka Express, która pod koniec roku będzie liczyła 500-530 placówek, a sklepem internetowym Merlin.pl, ponieważ, klienci chętnie kupują przez internet, ale niechętnie czekają na kuriera i niechętnie płacą kartą. Bliski punkt odbioru towarów jest więc tym czego potrzebują, bo tam mogą zapłacić gotówką czy kartą bezpośrednio u sprzedawcy - dodał Schmidt.

Czesław Grzesiak z Tesco uznał, że w perspektywie 10 letniej handel będzie bliżej świata wirtualnego niż realnego. - Inny sposób zakupów przez młodych ludzi, ale też starzenie się społeczeństwa wpłyną na to, w jaki sposób klienci wymogą zmiany na handlu. Mamy obecnie 25 miast, 30 proc. populacji w zasięgu usług internetowych. Jest to możliwość kojarzenia usług z internetem i to nie tylko w sprzedaży żywności, choć obecnie już co 20 sekund sprzedajemy produkt spożywczy przez internet. Hipermarket okazał się po prostu idealnym miejscem do rozwijania sprzedaży w ramach usługi e-zakupy - stwierdził Grzesiak.

E-handel jako jeden z trendów przyszłości wskazał też Andrzej Gantner, zastrzegając jedynie, że będzie on się musiał zmierzyć z kwestią zapewnienia bezpieczeństwa w łańcuchu dostaw. - Klient musi być pewny, że jego żywność wygląda dobrze i jest dobrej jakości nie tylko na zdjęciu w sklepie internetowym, ale także wtedy, gdy dociera do jego domu - podsumował Gantner.

Philippe Jammes uznał, że dzisiaj dla klienta liczy się cena, jakość i bliskość. - Nie będzie miało znaczenia czy ta sprzedaż odbywa się realnie czy wirtualnie, ważne aby te elementy, których oczekuje klient były spełnione - stwierdził. Jego zdaniem w przyszłości świeżość, jakość i dostępność marki własnej wysforują się na pierwsze miejsce i staną się dla klientów najważniejsze.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,33

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7810

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.