Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

EEC 2015: Inwestorów trzeba przekonać, że "Europa jest seksi"

wnp.pl 20 kwietnia 2015 20:48

EEC 2015: Inwestorów trzeba przekonać, że "Europa jest seksi" Fot. PTWP

Sam program wpompowania w gospodarkę nowej Europy ponad 300 mld euro nie wystarczy, żeby napędzić rozwój gospodarczy Unii Europejskiej. Trzeba jeszcze przekonać inwestorów prywatnych, że "Europa jest seksi", że można tu inwestować bezpiecznie i korzystnie. To główne przesłanie sesji otwierającej Europejski Kongres Gospodarczy 2015.

- Wyzwaniem dla całej Europy jest pozostawienie za sobą stagnacji, która czasem może być bardziej niebezpieczna niż kryzys, bo może się utrzymywać przez dekadę i dłużej - stwierdził Jerzy Buzek, były premier RP i przewodniczący Parlamentu Europejskiego, w trakcie sesji "300 miliardów dla nowej Europy". Według niego w tym celu niezbędne jest zachęcenie do inwestowania sektora prywatnego, bo dziś inwestycje w Unii Europejskiej są o 20 proc. niższe niż przed kryzysem. - To klucz do rozwoju w tempie 3-5 proc. rocznie, a nie pół procenta, jak obecnie - ocenił. 

Prezydent RP Bronisław Komorowski, w wystąpieniu otwierającym Europejski Kongres Gospodarczy, stwierdził, że wzmacnianie konkurencyjności naszego kontynentu jest warunkowane wzrostem innowacyjności. - O innowacyjności mówi się w Polsce od lat, ale wciąż brakuje mechanizmów jej wspierania, na przykład podatkowych - podkreślił prezydent Komorowski. Właśnie dlatego Kancelaria Prezydenta przedstawiła projekt ustawy wspierającej inwestycje, która wprowadza ulgę podatkową sięgającą nawet 150 proc. - To oznacza, że małe i średnie firmy, które zainwestują 100 tys. zł w badania i rozwój, będą mogły odliczyć od podatku 150 tys. zł - wyjaśnił prezydent. I złożył jednocześnie deklarację, że jeśli ta ustawa wejdzie w życie, to Polska w ciągu dziesięciu lat znajdzie się w pierwszej dziesiątce najbardziej innowacyjnych gospodarek Unii Europejskiej, podczas gdy obecnie, co należy przyznać ze wstydem, znajduje się w trzeciej dziesiątce.

Słowo "innowacyjność" odmieniane było przez uczestników dyskusji przez wszystkie przypadki, jako rzeczywisty klucz do sukcesu planu Junckera. - Potrzebujemy inwestycji realizowanych z wykorzystaniem najnowszych technologii, które biorą na siebie ryzyko bycia pionierem w danej dziedzinie - przekonywał Markku Markkula, przewodniczący Europejskiego Komitetu Regionów. Jego zdaniem niezbędne jest mobilizowanie regionów europejskich w celu zapewnieniu "oddolnego" poparcia dla tych inicjatyw. Markku Markkula ocenił jednocześnie, że aby planowane inwestycje miały najlepsze skutki dla regionów, potencjał inwestycyjny musi przekładać się na życie codzienne mieszkańców UE. - W tym celu konieczne jest wykorzystywanie lokalnych zasobów, objęcie inwestycjami małych projektów i klastrów projektów, a także innowacyjne łączenie różnych elementów, na przykład nowoczesnych start-upów z bardziej tradycyjnymi projektami o charakterze choćby infrastrukturalnym - mówił.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,26

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.