Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

EEC 2015: Polski rynek e-commerce jest przeregulowany

Autor: www.dlahandlu.pl 26 kwietnia 2015 12:36

EEC 2015: Polski rynek e-commerce jest przeregulowany fot. PTWP

Polscy ustawodawcy są nadgorliwi, a sektor e-commerce jest zdecydowanie przeregulowany – uważają przedstawiciele branży biorący udział w panelu „E-commerce” podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Domagają się oni od rządu większej otwartości i uwzględniania ich głosu w procesie legislacyjnym.

Głównym tematem dyskusji były bariery i możliwości rozwoju sprzedaży przez internet w kontekście ewolucji prawa i postępu technologicznego. Uczestnicy panelu moderowanego przez Edytę Kochlewską, redaktor naczelną portalu dlahandlu.pl, próbowali zwrócić uwagę rządu na bolączki branży i trudności wynikające z nadgorliwości polskich ustawodawców. Sektor e-commerce, który rozwija się w tak szybkim tempie bywa problematyczny dla legislatorów, których zadaniem jest uregulowanie prawnych zagadnień w taki sposób, aby zapewnić ochronę konsumentom jednocześnie nie dławiąc wolnego rynku.

- Już na początku należy zaznaczyć, że internetu regulować się nie da i nikt takich pokus nie ma. Handel w sieci powinien jednak podlegać pewnym zasadom, co jest wyzwaniem zarówno dla systemów podatkowych, jak i dla administracji. Dobrym przykładem tego problemu jest dropshipping, który w naszej ocenie jest całkowicie nieuregulowany. Problemem są również przesyłki drobnej wartości, które są za małe, aby uruchamiać pracę administracji skarbowej czy służby celnej. Konsekwencje tego są odczuwalne dla budżetu państwa – podkreślił Tomasz Michalak, dyrektor departamentu polityki celnej w Ministerstwie Finansów.

Branża domaga się od rządu większej otwartości na jej głos i wzięcia pod uwagę sugestii doświadczonych przedsiębiorców, których praktyka może pomóc podczas legislacji.

- Polscy przedsiębiorcy mocno pukają do drzwi ustawodawców chcąc, aby ich głos został wysłuchany i uwzględniony w przepisach prawnych. W obszarze handlu internetowego jest to szczególnie ważne, ponieważ sektor rozwija się bardzo szybko, a wiedza na jego temat jest na niskim poziomie. Kluczową kwestią jest, aby słuchać przedsiębiorców, którzy mają doświadczenie i wiedzę na temat tego, jakie rozwiązania pomogą rynkowi, a jakie mogą go osłabić - zaznaczył Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska. Panelista dodał, że przedsiębiorcy są wysłuchiwani, ale ich propozycji nie uwzględnia się w regulacjach prawnych. Pomocne może być zrzeszanie się firm w organizacje, które będą reprezentowały głos całej branży. Zdaniem prezesa IAB Polska rodzimy rynek jest przeregulowany. Przykładem jest nowelizacja artykułu dotyczącego prawa telekomunikacyjnego, która wniosła nakaz pytania klientów o zgodę na przesyłanie ofert. Nowelizacja przepisu odniosła się w konsekwencji do wszystkich działań marketingowych.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    17,59

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.