Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

EEC 2016: Presja cenowa niekorzystnie wpływa na jakość produktów

www.portalspozywczy.pl 25 maja 2016 12:48

EEC 2016: Presja cenowa niekorzystnie wpływa na jakość produktów Łukasz Hołubowski, prezes Agencji Rynku Rolnego. Fot. PTWP

Podczas VIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Łukasz Hołubowski, prezes Agencji Rynku Rolnego, zwracał uwagę na nierówny rozkład sił w łańcuchu żywnościowym. Jak podkreślił presja cenowa wywierana przez sieci handlowe na dostawców w negatywny sposób wpływa na jakość produktów, co bezpośrednio uderza w konsumentów.

- Na problem łańcucha żywnościowego możemy spojrzeć od strony producenta oraz od strony konsumenta. Każda ze stron ma inne cele. Na pewno obie strony muszą mieć określoną świadomość - mówił prezes Agencji Rynku Rolnego podczas debaty "Współpraca w branży spożywczej".

Jak wyjaśnił zarówno dla producentów, jaki i dla konsumentów powinna być prowadzona dostosowana do nich narracja. Z jednej strony producent musi mieć wiedzę dotyczącą tego, co dostarcza do przetworzenia, a dalej w łańcuchu handlowym do konsumenta, a konsumenci powinni wiedzieć co tak naprawdę kupują - od kogo jest dany produkt, w jaki sposób został wytworzony, a także co miało wpływ na jego ostateczną cenę. 

- W Polsce tak tylko kilka podmiotów dyktuje ceny produktów, które kupujemy w sklepach. Są to duże sieci handlowe, które są dobrze zintegrowane - mają zintegrowany cały łańcuch dostaw w tym pośrednictwo- zauważył Łukasz Hołubowski.

Prezes Agencji Rynku Rolnego podkreślił, że presja cenowa wywierana przez sieci handlowe na dostawców w niekorzystny sposób wpływa na jakość produktów spożywczych. Ostatecznie tracą na tym konsumenci.

- Dla nas, dla konsumentów, najważniejsza jest jakość. Szczycimy się tym, że naszą żywność cechuje wysoka jakość.Liczne badania dotyczące tego ile konsument jest skłonny zapłacić za produkt wskazują jednoznacznie, że nawet mniej zamożni klienci są gotowi zapłacić o wiele więcej, aby tylko dostać produkt wysokojakościowy - tłumaczył Łukasz Hołubowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    2,02

  • Min

    1,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.