Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

EEC 2017: Biometria to przyszłość płatności

Autor: dlahandlu.pl 15 maja 2017 12:14

Według mnie płatności smartfonami to technologia przejściowa, na jakiś czas. Telefon bowiem jest kolejnym przedmiotem, który klient musiałby mieć przy sobie, aby dokonać zapłaty za zakupy. Dodatkowo musi on być naładowany i jeszcze w technologii HCE posiadać wzbudzony ekran, aby wszystko przebiegło sprawnie. Płatności przyszłości będą raczej opierać się na identyfikacji kupującego, czyli elementach biometrycznych: skanu odcisku palca, tęczówki oka czy naczyń krwionośnych, które są naszymi niepowtarzalnymi cechami – powiedział Maciej Łukasik, dyrektor zarządzający sektorem retail w ING Bank Śląski.

Jest na świecie kraj, który zgromadził dane biometryczne 99 proc. wszystkich swoich obywateli. Są to Indie, które od 2009 roku prowadzą program Aadhaar, wprowadzony by ukrócić wyłudzenia pomocy społecznej. Rząd rozesłał więc po kraju kilkadziesiąt tysięcy urzędników wyposażonych w przenośne czytniki, którzy w ciągu kilku lat „zapisali” dane obywateli. Pozwoliło to na zaproponowanie przez sektor bankowy innowacji w obszarze płatności. Dwa miesiące temu jedne z hinduskich banków zaproponował klientom połączenie rachunków z rządową bazą biometryczną, a detalistom aplikację mobilną, gdzie detaliści mogą akceptować płatności. Płatność odbywa się za pomocą smartfona wyposażonego w czytnik linii papilarnych. Otwiera to pole do nowych doświadczeń konsumenta. Sądzę, że to jest właśnie przyszłość płatności – biometria – powiedział Maciej Łukasik.

Michał Kreczmar z PwC dodał, że w tym kontekście nie dziwi fakt, że największe inwestycje Amazona idą w tej chwili na rynek hinduski, m.in. w 40 centrów logistycznych.
Maciej Łukasik dodał, że rozwój sektora płatności powiązany jest z innymi technologiami, które są wdrażane przez sektor handlu. Ostatnio południowokoreańscy naukowcy opracowali technologię drukowania kodu RFID na plastikowej folii, dzięki czemu ich koszt spadł z kilkunastu centów do poniżej 1 centa. Dzięki temu możliwe będzie upowszechnienie tej technologii, co spowoduje, że w sklepie przyszłości klient będzie wkładał produkty do swojej torby i przechodził przez bramkę podobną do tej na lotniskach, która zeskanuje kody produktów z naszej torby a płatność dokona się w tle dzięki jednemu z portfeli elektronicznych np. metodą HCE, która dostępna jest już na polskim rynku. Jednak w opinii eksperta ING Banku Śląskiego będzie to technologia na jakiś czas. Docelowo najbardziej efektywną metodą może być płatność biometryczna.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.