Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

EEC 2017: Relacja z klientem buduje przewagę w e-commerce

Autor: www.dlahandlu.pl 12 maja 2017 09:31

Twierdzenie, że branża e-commerce ma niski poziom wejścia to mit. O niskim progu możemy mówić jedynie w przypadku założenia sklepu internetowego bazującego na gotowych rozwiązaniach. Natomiast większe biznesy oznaczają duże inwestycje w logistykę czy konkurencję cenową. Są firmy, które działają głównie w off-line i dokładają do kanału e-commerce - mówił podczas debaty "E-commerce: Smarfony i Big Data rozdają karty" Rafał Kosno, ekspert Fundacji im. Lesława A. Pagi.

- Dla rozwiniętych biznesów działających w sektorze e-commerce kluczem jest automatyzacja cen, lepsza logistyka czy strategia zachowania w porównywarkach cenowych. Mniejsze podmioty myślą w jaki sposób dostosować się do ścieżki zakupowej klienta, jak go złapać zanim zacznie "googlować", jak rozpoznać jego potrzebę - mówił ekspert.

Jacek Palec, prezes bdsklep.pl, zwrócił uwagę, że e-commerce to tak naprawdę wiedza o kliencie. - Najistotniejsze jest nawiązywanie interakcji z klientem, dodatkowe impulsy zakupowe. FMCG w internecie to jeszcze nisza, ale w naszym przypadku segment rośnie 100 proc. rdr. Wzrost napędza możliwość  zbudowania relacji z klientem. Nie jest to łatwe, jest masa pułapek na które można się natknąć, ale ten model działa - mówił prezes bdsklep.pl

Katarzyna Kazior, prezes Frisco.pl wskazała na główne bariery rozwoju biznesu. -  Dla nas barierą są nadal przyzwyczajenia klientów i trudność w przekonaniu ich, aby kupowali żywność przez internet. Od małego każdy z nas chodził do stacjonarnych sklepów. Dla niektórych ludzi jest to forma spędzania wolnego czasu. Z tymi problemami borykamy się najbardziej. Natomiast jeśli chodzi o przyszłość, myślę, że będą to kwestie operacyjne. Klienci są przyzwyczajeni do tego, że oferowane im usługi są naprawdę na wysokim poziomie. Będą oczekiwali takiego samego czasu dostawy towarów, jakby sami poszli po zakupy do sklepu, ale z całą wygodną otoczką e-commerce. Klienci będą chceli otrzymywać świeże towary tu i teraz - podsumowała prezes.

Debata "E-commerce: Smarfony i Big Data rozdają karty" odbyła się 11 maja w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.