EEC 2018: Nowe trendy i nowi konsumenci na rynku spożywczym (pełna relacja)

www.portalspozywczy.pl 25 maja 2018 10:17

EEC 2018: Nowe trendy i nowi konsumenci na rynku spożywczym (pełna relacja) Fot. PTWP

Polski konsument jest wymagający, oczekuje szybkich, łatwych i przyjemnych zakupów, sięga po produkty prozdrowotne, lokalne i regionalne, korzysta z e-sklepów i aplikacji mobilnych, lubi współtworzyć markę i uczestniczyć w wymianie opinii o produktach i usługach. Producenci żywności oraz detaliści są w stanie sprostać tym wymaganiom – to kluczowe wnioski z debaty "Nowe trendy i nowi konsumenci na rynku spożywczym", która odbyła się podczas 10. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Polski konsument jest wymagający, ale rynek jest w stanie temu sprostać
– Jako spożywczy sklep internetowy zauważamy, że polski konsument jest bardzo wymagający. Często odwiedzamy zagraniczne e-sklepy i porównujemy wymagania tamtejszych klientów z naszymi. Za każdym razem dochodzimy do wniosku, że polscy konsumenci są dużo bardziej wymagający niż klienci sklepów w innych europejskich krajach – mówiła Katarzyna Kazior, prezes zarządu Frisco.pl.

– Rozmawiamy z przedsiębiorcami ze Szwecji, Norwegii, ze Stanów Zjednoczonych czy z Hiszpanii, którzy prowadzą internetowe sklepy spożywcze. Pytamy ich, czy mają problemy z tym, że np. mięso jest dostarczane w wybrane dni, albo że są ograniczone godziny dostaw lub że produkt jest pakowany tylko w pewien określony sposób. Mówią nam, że nie mają z tym problemu. A u nas w Polsce klienci mają swoje preferencje i oczekują, że my się do nich dostosujemy – dodała.

– Być może tego typu trend wynika z tego, że kapitalizm w Polsce pojawił się w momencie, gdy na świecie był już w fazie dojrzałej. Pojawił się u nas od razu z "obietnicami", które już na świecie funkcjonowały. I my Polacy szybko nauczyliśmy się wymagać od firm wielu rzeczy – tłumaczyła.

Dodała, że z drugiej strony polscy przedsiębiorcy odpowiadają na takie wymagania. – Polska przedsiębiorczość bardzo mnie zaskakuje, również w porównaniu do zachodnich firm. Czasami widzę, że polskie firmy są bardziej innowacyjne od przedsiębiorstw działających w innych europejskich krajach. Na przykład w Polsce frisco.pl istnieje od 11 lat. Czyli od 11 lat klienci w Warszawie i jej okolicach mogą robić zakupy e-grocery, a – przykładowo w Norwegii – pierwszy tego typu sklep powstał trzy lata temu. Widać tu ogromną różnicę na naszą korzyść – wyjaśniała Katarzyna Kazior.

– Z drugiej strony myślę, że ciężko jest być polskim konsumentem, ponieważ oczekuje on naprawdę bardzo wielu rzeczy – z jednej strony chciałby jeść zdrowo i według najnowszych trendów, z drugiej – nie chce się dać zwariować, więc chciałby jeść trochę tradycyjnie, a trochę się tym wszystkim nie martwić – mówiła.

Tłumaczyła, że polski konsument jest świadomy – zastanawia się na przykład, których produktów nie powinien spożywać w dużych ilościach, szuka asortymentu prozdrowotnego dla siebie i swoich dzieci. Chciałby też, aby dostawa zakupów z e-sklepu była o określonej godzinie, by produkty spożywcze były tanie, w promocyjnych cenach – mówiła.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8059

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.