EEC 2018: Polskie firmy spożywcze mają możliwości konkurowania z koncernami

www.portalspozywczy.pl 15 maja 2018 15:19

EEC 2018: Polskie firmy spożywcze mają możliwości konkurowania z koncernami Marek Moczulski /fot. PTWP

Polskie firmy spożywcze mają szanse i możliwości realnego konkurowania z zachodnimi koncernami. Ważne jest aby dobrze dobierały pracowników – powiedział Marek Moczulski, prezes zarządu Grupy Bakalland podczas debaty pt. „Trzecia dekada budowy polskiego biznesu spożywczego – sukcesy i wyzwania” podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Polski biznes w obecnej formie powstawał w ciągu ostatnich trzech dekad. Pierwszym okresem były lata dziewięćdziesiąte, które były czasem niesłychanego chaosu, ale i odwagi. Z tego chaosu zaczęły wyłaniać się pierwsze poważne firmy. Jak mówił, drugim okresem były lata 1999-2009. - Był to etap tworzenia mocy produkcyjnych. W tym czasie zniknęła luka technologiczna pomiędzy polskimi firmami a zachodnimi koncernami spożywczymi. Obecnie wiele przedsiębiorstw ma większe moce produkcyjne niż możliwości sprzedażowe – zauważył Marek Moczulski.

Trzeci etap, w jego ocenie, jeszcze się nie zakończył. - Mamy teraz kolejny, ogromny skok technologiczny. Pełna automatyzacja staje się codziennością – ocenia.

W jego mniemaniu, polskie firmy spożywcze mają szanse i możliwości realnego konkurowania z zachodnimi koncernami. Na potwierdzenie tego przytaczał przykłady firmy Łowicz czy Mieszko, które skutecznie wypromowały nowe produkty w swoich kategoriach i wygrały konkurencje z zachodnimi odpowiednikami, które początkowo miały bardzo silne udziały w rynku. - Musimy pamiętać, że najważniejszy jest sam produkt. Promocja, miejsce na półce, opakowanie to tylko otoczka samego produktu. Te dodatkowe elementy są ważne, ale to produkt jest najważniejszy – podkreślał prezes Bakalandu.

Uważa, że polskie firmy muszą być silne na polskim rynku. - Gdy będą mocne u siebie, mogą myśleć o zdobywaniu rynku regionalnego, rozumianego jako Europa środkowo-wschodnia. Dopiero dalszym krokiem jest rynek europejski i globalny. Wiele naszych przedsiębiorstw już ma mocną pozycję na rynku regionalnym – dodał.

Zaznaczył, że świat zmienia się w błyskawicznym tempie. -Zmienia się sposób żywienia, sposób życia – to szansa dla polskich firm. Jeśli odpowiednio wyczują te zmiany, to mają szansę być tymi pierwszymi – uważa Marek Moczulski.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ddd 2018-05-17 15:15:54

    tylko te polskie (nie polskie brandy tylko firmy) firmy nie maja tyle kasy na szeroko rozumiane działania marketingowe i promocje co zachodnie koncerny, zwłaszcza małe firmy niestety dogorywają, w handlu nowoczesnym karty rozdają koncerny w swoich zachodnich marketach, mali nie maja szans a w tradycyjnym koncerny płacą za półkę i tym samym eliminują polskie, a polskie "władze" jak zwykle pomagają, szkoda tylko , że nie swoim...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    3,99

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8111

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.