EEC 2018: Strategie kreowania silnych marek spożywczych

www.portalspozywczy.pl 25 maja 2018 09:51

EEC 2018: Strategie kreowania silnych marek spożywczych Fot. PTWP

Podczas debaty zatytułowanej „Strategie kreowania silnych marek spożywczych” w ramach EEC 2018 przyjrzeliśmy się polskiemu przemysłowi spożywczemu pod kątem kreowania marek, brandów. Zapytaliśmy producentów żywności oraz marketerów czy warto budować marki spożywcze, jak to robić skutecznie i na lata.

- Moja rodzina budowała markę prawie 100 lat temu. Z kolei moja mama w latach 90-tych XX wieku stworzyła markę Mokate Cappuccino, która szybko stała się synonimem kategorii. Wówczas sporo marek przejęliśmy również na rynku Europy Środkowo-Wschodniej, postawiliśmy na akwizycje, bo zobaczyliśmy, że jest to szybsza droga rozwoju – przyznał podczas EEC 2018 Adam Mokrysz, prezes zarządu, Mokate SA, CEO, Grupa Mokate.

I dodał, że Mokate od początku budowało firmę markową.

- Wiele polskich firm spożywczych skupiało się wówczas bardziej na produkcji, jednak rynek się tak szybko zmienia, że dziś wygrywają firmy marketingowe, które rozumieją potrzeby konsumentów, mają swoją markę i potrafią się zareklamować. Choć przyznaję, że produkcja jest bardzo ważna – zapewniał prezes Mokate.

Jego zdaniem budowa marki to ciężka praca, to litry wylanej krwi i potu. A najtrudniejsze jest zbudowanie a następnie utrzymanie i dalsze rozwijanie brandu. - My jako rodzina mówimy, że marki to są nasze dzieci. A firma tyle jest warta firma, ile warte są marki. Dzisiaj jako Grupa Mokate gramy grupą marek, weszliśmy również w herbatę, stawiamy na napoje gorące, każda marka jest inaczej spozycjonowana – mówił Adam Mokrysz.  

Jego zdaniem marka jest bardzo ważna, pod warunkiem, że rozumiemy cały rynek, co się dzieje z daną kategorią, w danym segmencie, gdzie jest perspektywa biznesu i produkty, którym handlujemy. - W latach 90-tych na rynku było sporo marek kawowych, które dobrze funkcjonowały. Kiedy przyszedł trend out of home, konsumenci zaczęli pić kawę poza domem – na stacjach benzynowych, w knajpach, wówczas szeroko rozumiana gastronomia mocno uderzyła w naszą branżę. Biznes był markowy, jednak nagle kawa stała się no logo i zmieniła cały rynek – wspominał Adam Mokrysz.  


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,70

  • Śr

    0,31

  • Min

    0,16

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8018
Ilość aktualnych ofert: 481680

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.