EEC 2018: Strategie kreowania silnych marek spożywczych

www.portalspozywczy.pl 25 maja 2018 09:51

EEC 2018: Strategie kreowania silnych marek spożywczych Fot. PTWP

Podczas debaty zatytułowanej „Strategie kreowania silnych marek spożywczych” w ramach EEC 2018 przyjrzeliśmy się polskiemu przemysłowi spożywczemu pod kątem kreowania marek, brandów. Zapytaliśmy producentów żywności oraz marketerów czy warto budować marki spożywcze, jak to robić skutecznie i na lata.

Maciej Herman, CEO, Lotte Wedel Sp. z o.o. również przyznał, że utrzymanie marki na rynku to nie jest prosta sprawa. - Historia naszej firmy nie była łatwa i przyjemna. Po II wojnie światowej, w czasach socjalistycznych rządzący próbowali pozbyć się naszej marki z rynku i wtedy powstał słodyczowy brand „22 lipca”. Jednak z racji tego, że te produkty bardzo słabo się sprzedawały, szybko zmieniano ich nazwę na „22 lipca dawniej E.Wedel”. Później, w latach 1989, 1990, też nie było firmie łatwo, miała ona wielu właścicieli, po prywatyzacji w 1991 r. niektórzy mieli zamiar wyrugować markę z rynku i zastąpić ją własną – mówił Maciej Herman.

Na szczęście się nie udało.

- My tak naprawdę od 2010 r., czyli od momentu kiedy japońska Lotte Group przejęła Wedla, zaczęliśmy ponowną pracę nad wzmacnianiem marki, nad budowaniem jej w stabilny sposób. Utrzymanie marki na rynku to nie jest prosta sprawa, dowodów na to jest cała masa, choćby książkowy przykład, spoza branży spożywczej, firmy Nokia, która przez lata była liderem swojej kategorii a dzisiaj nie istnieje. W kilkanaście miesięcy można pogrzebać każdą, nawet najsilniejszą markę. My zwracamy uwagę na tradycję, lata obecności na rynku dodają nam wiarygodności, to pokazuje, że nasze produkty są wysokiej jakości i na tym się opieramy, tego używamy w naszej komunikacji – dodał Maciej Herman.

Drugim ważnym elementem jego zdaniem jest czujność, bo kiedy buduje się markę nie można przysnąć, trzeba być na bieżąco i obserwować wszystkie trendy. - My jesteśmy firmą tradycyjną pod względem tego, że długo istniejemy na rynku ale z drugiej strony bardzo innowacyjną i nowoczesną. Ta firma taka była za czasów Jana i Emila Wedla i my w tej chwili robimy wszystko, żeby tak zostało - dodał.

Trzeci element to czujność, obserwowanie konsumenta, jego potrzeb, zmieniających się oczekiwań, nowych sposobów dotarcia do nich.

Jacek Sadowski, prezes, Demo Effective Launching zapewniał podczas panelu, że polskie marki mają szansę być konkurencyjne i silne. - Dzisiaj polskie firmy są w o tyle dobrej sytuacji, że stery w nich zaczyna przejmować pokolenie nowych właścicieli z zupełnie innym sposobem myślenia niż poprzednicy. Oni wiedzą, że należy używać narzędzia jakim jest marketing do budowania swojego brandu. Dlatego ja apeluję do wszystkich: jeśli macie produkt jak najszybciej róbcie marki i dbajcie o nie – dodał.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,98

  • Śr

    8,28

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.