EEC 2018: Strategie kreowania silnych marek spożywczych

www.portalspozywczy.pl 25 maja 2018 09:51

EEC 2018: Strategie kreowania silnych marek spożywczych Fot. PTWP

Podczas debaty zatytułowanej „Strategie kreowania silnych marek spożywczych” w ramach EEC 2018 przyjrzeliśmy się polskiemu przemysłowi spożywczemu pod kątem kreowania marek, brandów. Zapytaliśmy producentów żywności oraz marketerów czy warto budować marki spożywcze, jak to robić skutecznie i na lata.

Co to znaczy dbać o markę? - Trzeba znaleźć swoją przewagę i powiedzieć o tym swojemu klientowi. Wcześniej należy się jednak mocno zastanowić czym jest nasza przewaga – czy jest ona racjonalna czy tkwi w dystrybucji czy w opakowaniu lub emocjach. Polskie firmy sa w stanie walczyć i wygrywać i robią to – zapewniał Sadowski podczas panelu.

Po co wprowadzać marki? - Marka jest po to, żeby pomagać konsumentom w decyzji. Dzisiaj  mamy w życiu coraz więcej decyzji do podjęcia, w efekcie coraz krótszy czas na każdą z nich. Marka to pewien skrót myślowy, który pozwala nam szybciej wybrać produkt w sklepie i zaoszczędzić czas – mówił Jacek Sadowski.

Sebastian Król, partner w Enterprise Investors dodał, że proces budowania marki wymaga konsekwentnego działania. - Nie można budować marki przez pierwszych sześć miesięcy a potem zdecydować, że przez nastęnych sześć nie będzie się już nad tym pracować. Myślę, że nie różnimy się w tym od innych nacji. Część właścicieli zaniedbuje swoje marki, albo uznaje, że nie są one nieistotne – w tym widzę główne źródło porażek na polu budowania brandów. Kolejnym może być brak spójności komunikacji z produktem. Marki tracą na wiarygodności kiedy dany produkt przestaje być wystarczająco atrakcyjny albo gdy zaczyna być jakościowo gorszy - konsument nie jest głupi, nie da się oszukać, możemy wmawiać mu w reklamach, że to nadal jest ten sam atrakcyjny produkt, jednak jeśli smakuje on inaczej niż wcześniej, konsument w to nie po prostu nie uwierzy – mówił podczas EEC 2018 w Katowicach Sebastian Król.

Zdaniem eksperta następnym źródłem porażek na tym polu jest brak innowacyjności. A przecież dzisiaj konsument oczekuje ciągle czegoś nowego, innego. W każdym produkcie jest wymagana duża doza innowacyjności.

 Pytanie czy warto tworzyć marki tam, gdzie ich jeszcze nie ma. Czy są kategorie w których brand ma szansę nie zadziałać? Jak spojrzymy na polski sektor spożywczy to można wskazać jeszcze kilka kategorii no name – np. owoce i warzywa, którymi paradoksalnie Polska stoi, a które są zupełnie niemarkowe – producenci tych surowców zapewniają, że zaczynają podejmować działania, na razie to jednak chyba tylko deklaracje. Wiele firm, kategorii ma wątpliwości czy jest sens wydawać pieniędzy na tworzenie marek w nowych kategoriach…

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,98

  • Śr

    8,28

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.