EEC 2018: Strategie kreowania silnych marek spożywczych

www.portalspozywczy.pl 25 maja 2018 09:51

EEC 2018: Strategie kreowania silnych marek spożywczych Fot. PTWP

Podczas debaty zatytułowanej „Strategie kreowania silnych marek spożywczych” w ramach EEC 2018 przyjrzeliśmy się polskiemu przemysłowi spożywczemu pod kątem kreowania marek, brandów. Zapytaliśmy producentów żywności oraz marketerów czy warto budować marki spożywcze, jak to robić skutecznie i na lata.

- Markę można używać tylko tam, gdzie się podejmuje decyzję - więc wszędzie. Nie bójcie się Państwo żadnej z kategorii, a te w których jest cicho, są idealne, żeby w nie wejść i zarobić pieniądze. Pracując kiedyś z producentami produktów mlecznych usłyszałem od nich: po co mleku marka, przecież to taki normalny zwykły produkt. Z kolei kiedyś producent mięsa w rozmowie ze mną powiedział, że marketing wszędzie działa ale w mięsie nie działa, bo oni robili kampanie i to nic nie dało. Efekt był taki, że cała branża doszła na fali tego komunikatu do tego samego wniosku i cała branża była po kilku latach na rentowności – 1, bo wszyscy powtarzali w kółko, że marketing w tym sektorze nie działa. Nie ma kategorii, w której branding nie działa a najfajniejsze są kategorie, w których jeszcze marek nie ma. Jednak w tym przypadku na samym początku trzeba myśleć o tym, że ta kategoria się z czasem rozwinie i konkurencja w końcu się pojawi, dlatego dobrze od razu zaprogramować swój produkt z perspektywą kilkuletnią, że w momencie kiedy na rynek wejdzie konkurencja, my będziemy mieli już sporą przewagę. Bo jak się to zrobi źle, to ten, kto wejdzie na rynek jako drugi – ma szansą zyskać a nawet wygrać tę rywalizację – mówił podczas debaty Jacek Sadowski.

Ekspert z Demo Effective Lauching podkreślał podczas debaty, że markę należy budować na prawdziwych wartościach.

Sebastian Król podkreślał, że marka jest przecież formą podpisu pod produktem a warto podpisywać się pod swoim produktem.

Private label – szansa czy zagrożenie?!?

Spomlek wykonał dużą pracę organiczną jeśli chodzi o wypromowanie kategorii produktów na wagę no name, jakimi do niedawna były sery.

Prezes Spomleku zauważył, że wciąż na rynku dobrze funkcjonują sery no-name, a dużym zagrożeniem dla marek producenckich jest zjawisko marek własnych sieci.

- Dzieje się tak, gdyż, wbrew deklaracjom konsumentów, to cena odgrywa wciąż ogromną rolę. Sieci handlowe organizują przetargi na ser, w których wygrywa ten, kto zaoferuje najtańszą opcję. Barierą dla rozwoju marek producenckich jest zjawisko private label. To ciężki temat, bo staram się zrozumieć, że ktoś chce zrobić dobrze dla siebie a nie dla mnie, bo to jego biznes. Jednak niektóre rzeczy mnie irytują, ponieważ sieci dążą do tego żeby mieć 3-4 dostawców w kategorii i "mobilizować" ich żeby rywalizowali jakością i ceną. Jestem w stanie zaakceptować to przy niektórych kategoriach, ale irytujące jest, że dyskonty próbują zawłaszczać fajne pomysły. My budujemy markę, oni zauważają, że to zaczyna się sprzedawać i chcą ją włączyć do swojej parasolowej marki. Stoczyliśmy ciężką batalię żeby jednak nie dać naszego sera Bursztyn pod markę własną jednej z dużych sieci. Tym razem nam się udało, ale nie wiem czy przy kolejnej próbie też tak będzie, bo jest to prosty szantaż: Jeśli nie oddacie marki to Was nie chcemy - dodał.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,59

  • Śr

    3,08

  • Min

    2,24

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 931
Ilość aktualnych ofert: 287907

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.