EEC 2018: Wygoda i „customer experience” wyznaczają kierunki rewolucji w handlu

Autor: dlahandlu.pl 18 maja 2018 15:49

EEC 2018: Wygoda i „customer experience” wyznaczają kierunki rewolucji w handlu fot. PTWP

Przyjemność z dokonywania zakupów i wygoda – to dwa kluczowe elementy, które definiują zakupy w handlu detalicznym i których nikt nie może zaniedbywać, bez względu na to, jaki segment branży detalicznej reprezentuje. To właśnie dostarczanie wygody i pozytywnych doświadczeń klientom są celem wdrażania innowacji i nowoczesnych technologii – mówili uczestnicy debaty ,,Rewolucja w handlu", która odbyła się podczas X Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Jak oceniał Marcin Dobek, współzałożyciel i dyrektor operacyjny Pricing Tags oraz współzałożyciel i członek rady nadzorczej TakeTask, zarówno w e-commerce, jak i na rynku tradycyjnym kluczem dla rozwoju będzie dostarczanie klientom przyjemności z robienia zakupów. Cena będzie odgrywać coraz mniejszą rolę, ponieważ bogacimy się i zarabiamy coraz więcej. - Kilka sieci postawiło na to by zachęcać klientów do przychodzenia do sklepów, między innymi sieci dyskontowe, które przyciągają asortymentem non-food, produktami do majsterkowania czy markami własnymi – mówi Marcin Dobek.

Zgadzał się z nim Jakub Kłoczewiak, Customer Experience Director w firmie Allegro. - Ważnym elementem jest nasze podejście do wygody. Chcemy robić zakupy coraz łatwiej, szybciej, chcemy by były coraz bardziej dostępne. Chcemy mieć sklepy blisko, chcemy zrobić zakupy wracając z pracy do domu, w czasie jazdy, a nie jadąc za miasto do dużego hipermarketu, jak to było 10-15 lat temu - mówił.

Jak zaznaczył, 20 proc. transakcji na Allegro jest dokonywana w nocy. - Wygoda, oprócz dostawy, która jest fundamentalna, oprócz kanałów płatności, co do których klienci muszą być pewni, że zadziałają i są bezpieczne, to także dowolny moment, w którym te zakupy można zrobić – ocenia przedstawiciel firmy Allegro.

Podkreślił, że jego firma wprowadza zmiany w sposobie kontaktowania się z klientami. Jeszcze do niedawna z zarządzającymi platformą Allegro można było się skontaktować tylko mailowo. - To jest słaby kontakt, bo jeśli mamy 27 mln klientów, to czasami występują różne problemy. Dlatego wprowadzamy zmiany. Wdrożyliśmy już nowoczesny system CMR, otwieramy nowe kanały kontaktu, np. czat, który na razie testujemy na pewnej grupie klientów. Niemal podwoiliśmy liczbę osób do obsługi klienta, na maile odpowiadamy przeciętnie w dwie godziny. Rozpoczynamy kontakt telefoniczny w systemie, w którym klient zamawia rozmowę, a pracownik do niego oddzwania – wymieniał Jakub Kłoczewiak.

Rafał Kroczak, dyrektor Biura Analiz Metropolitan Investment  zauważył, że centra handlowe powoli przestają być wyłącznie centrum zakupów, a zaczynają być centrum „leasure and entertainment”. W pewnym momencie może stać się tak, że handel będzie już tylko dodatkiem.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,29

  • Śr

    4,30

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7678

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.