EEC 2018: Wygoda i „customer experience” wyznaczają kierunki rewolucji w handlu

Autor: dlahandlu.pl 18 maja 2018 15:49

EEC 2018: Wygoda i „customer experience” wyznaczają kierunki rewolucji w handlu fot. PTWP

Przyjemność z dokonywania zakupów i wygoda – to dwa kluczowe elementy, które definiują zakupy w handlu detalicznym i których nikt nie może zaniedbywać, bez względu na to, jaki segment branży detalicznej reprezentuje. To właśnie dostarczanie wygody i pozytywnych doświadczeń klientom są celem wdrażania innowacji i nowoczesnych technologii – mówili uczestnicy debaty ,,Rewolucja w handlu", która odbyła się podczas X Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

- Staramy się budować shopping experience, czyli wartość dodaną z przebywania w danym miejscu – dokonywania zakupów i spędzania w nim czasu. Wszystkie nasze strony internetowe są mobilne, w części centrów handlowych posiadamy ekrany multimedialne, które zapewniają możliwość reklamy i dostarczają informacji o wydarzeniach w centrum czy w mieście. Jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy kilka lat temu standy multimedialne, czyli tzw. info kioski, gdzie klienci w dogodny sposób mogą sprawdzić ofertę sklepów, zobaczyć co ciekawego będzie się działo w rozrywce, sprawdzić repertuar kina, zobaczyć rozkład komunikacji miejskiej, jakie eventy będą się działy w centrum. Jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy tzw. rabatomaty, czyli automatyczne moduły do skanowania paragonów fiskalnych, które umożliwiają bezobsługowe loterie na terenie centrum. To mechanizm prosprzedażowy, który na dziś jest już standardem na rynku – wymieniał Czesław Jasiewicz.

Nowością, które stanowią udogodnienie dla klientów centrów handlowych jest pierwszy w Polsce multimedialny „kidsplay”, czyli multimedialna strefa zabaw, która pozwala na edukację dzieci w centrach handlowych. -  Pilotażowy program miał miejsce w Kielcach, teraz wprowadzamy go w kolejnych 12 galeriach – poinformował przedstawiciel EPP. Dodał, że firma planuje otwierać innowacyjne parkingi, by ułatwić klientom komunikację wewnątrz centrum. Parkingi nie będą wymagały biletu i kasy. – Będą one oparte o obraz z kamer i aplikację multimedialną, która sama pobierze opłatę - tłumaczył.

Jego zdaniem, ten szereg udogodnień samo w sobie jeszcze nie buduje „shopping experience”. - To doświadczenie zakupowe tworzą po prostu fajne galerie, które bardzo dobrze wyglądają i mają dobrze sprzedające się witryny najemców. Ważnym elementem jest także personalny doradca w sklepie, do którego mamy zaufanie. To ktoś, kto nie chce nam sprzedać tylko po to by sprzedać, traktując to jako jednorazową transakcję, ale ktoś, kto buduje relację, szczególnie w markach premium - dodał.

Jak oceniał, centra handlowych bardzo się zmieniły. - To już nie są sklepy typu fashion z elementem spożywczym. Centra czwartej generacji łączą ze sobą bardzo wiele funkcji, w tym przede wszystkim funkcję rozrywkową, która buduje pozytywne doświadczenia. Mocno nad tym pracujemy, np. obecnie jesteśmy na etapie projektowania w trzech centrach sklepów restauracyjnych, które będą dostarczały bardzo indywidualnych wrażeń – zdradził Czesław Jasiewicz.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6556
Ilość aktualnych ofert: 296035

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.