EEC 2018: Wygoda i „customer experience” wyznaczają kierunki rewolucji w handlu

Autor: dlahandlu.pl 18 maja 2018 15:49

EEC 2018: Wygoda i „customer experience” wyznaczają kierunki rewolucji w handlu fot. PTWP

Przyjemność z dokonywania zakupów i wygoda – to dwa kluczowe elementy, które definiują zakupy w handlu detalicznym i których nikt nie może zaniedbywać, bez względu na to, jaki segment branży detalicznej reprezentuje. To właśnie dostarczanie wygody i pozytywnych doświadczeń klientom są celem wdrażania innowacji i nowoczesnych technologii – mówili uczestnicy debaty ,,Rewolucja w handlu", która odbyła się podczas X Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Jednym z ważnych aspektów wygody zakupów jest kwestia płatności. W przypadku zakupów dokonywanych przez internet, wiąże się ona bezpośrednio z bezpieczeństwem transakcji.

Rafał Zych dyrektor ING Innovation Lab w banku ING Bank Śląski SA przedstawił, w jaki sposób jego bank odpowiada na oczekiwania klientów, którzy chcą zarówno wygodnych i szybkich, jak i bezpiecznych transakcji.

- Wprowadzamy na rynek zupełnie nową usługę, bramkę płatniczą e-moje. To rozwiązanie kierujemy do firm, naszych partnerów, które handlują na co dzień w internecie. Dzięki temu narzędziu firma jest w stanie dotrzeć do każdej, powszechnej w Polsce metody płatności i obsłużyć swoich klientów – mówił Rafał Zych.

Jego zdaniem, banki w pewnym sensie utraciły rynek e-płatności, oddając go firmom typu PayU, Przelew24 itp. – My zastanawialiśmy się co możemy zrobić, by na tym rynku się wyróżnić, z jakimi problemami nasi klienci muszą sobie radzić. Zdaliśmy sobie szybko sprawę, patrząc od strony kupujących, że rynek e-commerce wyprzedził jeśli chodzi o wygodę rynek płatności elektronicznych. W tradycyjnym sklepie można zapłacić telefonem lub kartą zbliżeniową. To trwa sekundę. Natomiast w świecie e-commerce to wygląda inaczej. Najbardziej powszechna forma płatności wymaga od klienta przejścia przez szereg czynności. Szczególnie jest to uciążliwe w sklepach internetowych nieprzystosowanych do aplikacji mobilnych – tłumaczył przedstawiciel ING Banku Śląskiego SA.

Jak mówił, głównym celem usługi e-moje jest właśnie wygoda. – Chcemy, by konsument na urządzeniu mobilnym mógł jednym klikiem zamknąć proces zakupowy. Aby to było możliwe, do współpracy zaprosiliśmy czeski fintech Twisto, firmę, która rozwinęła usługę płatności odroczonej. To właśnie był główny element, który wzbudził nasze największe zainteresowanie - element wsparcia klienta. Twisto w ciągu milisekund podejmuje decyzję quasi kredytową. Klient nie musi podawać dodatkowych informacji ponad te, które pozostawia w koszyku zakupowym – tłumaczył Rafał Zych.

Jego zdaniem bank jest dobrym partnerem do tego typu usług. - Bazując na informacjach o przedsiębiorcach, które wraz z transakcją przez bramkę płatniczą zaczynają płynąć w naszą stronę, jesteśmy w stanie dosyć dobrze ocenić kondycję ich biznesu i dostosować produkty finansowe, by wspierać ich rozwój. Podobnie wygląda to od strony konsumenta. Dzięki wiedzy o nim, o jego zwyczajach zakupowych, będziemy w stanie adresować do niego ofertę - dodał.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,10

  • Śr

    5,19

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6533
Ilość aktualnych ofert: 270318

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.