PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

EEC 2018: Zarządzanie informacją… dźwignią handlu (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 19 maja 2018 23:23

EEC 2018: Zarządzanie informacją… dźwignią handlu (pełna relacja) Fot. PTWP

Tradycyjne sklepy nie znikną z rynku, ale technologia będzie odgrywała coraz większą rolę nie tylko w relacjach sprzedawców z klientami, ale i w zarządzaniu całą firmą. Detaliści muszą odpowiednio i całościowo planować i funkcjonować we wszystkich kanałach, niezależnie od tego, czy ostateczna sprzedaż odbywa się w sklepie czy w internecie, bo mają do czynienia z tym samym klientem – to główne wnioski z debaty ,,Zarządzanie informacją… dźwignią handlu”, która odbyła się podczas X Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Filip Gieleciński, dyrektor zarządzający, Client Service Director, Posterscope Polska SA, zauważył, że w retailu tradycyjnym ewolucja technologiczna ma już miejsce, a proces ten ciągle przyspiesza. – Mogę podać przykład jednej z większych sieci convenience z Czech. Wprowadzono tam m.in. kamerę z detekcją twarzy, kamerę 360 tworzącą bit mapę oraz zebrano dane o klientach za pośrednictwem ich smartfonów, a te wszystkie informacje udało się połączyć z danymi kasowymi. Dzięki temu dokonano dokładnej analizy kupujących w miejscu sprzedaży – jasna analityka, posegmentowany konsument z przypisanymi koszykami, z dokładną ilością produktów, określonym czasem robienia zakupów. Można było nawet przewidzieć, kiedy konsument z danego segmentu może ponownie pojawić się w sklepie. Następnym etapem była digitalizacja punktów sprzedaży – bez tradycyjnych materiałów POS, za to z ekranami i lustrami digitalowymi w toaletach, na których wyświetlano reklamy wybranych produktów. Po dziewięciu miesiącach nastąpiła personalizacja przekazu –  był skierowany już do bardzo konkretnego konsumenta (ujęto wiek, płeć, porę robienia zakupów), po trzech miesiącach wzrost sprzedaży promowanych produktów sięgnął… 800 proc. W kanale offline zaczynamy coraz więcej wiedzieć o konsumencie, to przełom w komunikacji i omnichannel, do którego powinniśmy dążyć – powiedział ekspert.

Jacek Palec, prezes zarządu bdsklep.pl, prognozował, że za pięć lat przestaniemy mówić o e-commerce, bo to pojęcie, być może, przestanie funkcjonować. – Zmierzamy do omnichannel, czyli rzeczywistości, w której mamy wiele punktów styku z towarem czy sklepem. Klienta trzeba pozyskiwać, doceniać i nagradzać, to będzie oczywiste. To będzie decydowało o jego zaangażowaniu – mówił.

Czy w tej rzeczywistości znajdzie się miejsce dla segmentu e-grocery? –  Jako bdsklep.pl handlujemy najbardziej dostępnym towarem, ale produkty FMCG przeszły dużą ewolucję wraz z ekspansją dyskontów, które zmieniły oblicze handlu spożywką. Mamy wysyp artykułów marki własnej, a producenci brandowi tracą skalę sprzedaży. Z tym zjawiskiem zmagają się nawet giganci, tacy jak np. Procter&Gamble. Cios ich marce Papmers zadały pieluchy marki własnej Biedronki. Niektóre markowe produkty będzie łatwiej kupić w internecie. E-grocery będzie więc miało głęboki sens, bo części produktów nie dostaniemy już poza dużymi sklepami - przewiduje Jacek Palec.

Z badań Deloitte wynika, ze klienci omnikanałowi wydają ponad dwa razy więcej pieniędzy niż kupujący wyłącznie w sklepach stacjonarnych. Co wpływa na takie zachowania? – Wygoda takich zakupów, odpowiedź na rosnące potrzeby kupujących oraz czynniki motywujące np. darmowa dostawa, mniej barier zakupowych (np. zaawansowane metody płatności), personalizacja oferty – mówił Olgierd Cygan.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,35

  • Śr

    3,48

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7255
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.