EEC 2019: Najmłodsi konsumenci są gotowi płacić więcej za dodatkowe wartości

www.portalspozywczy.pl 15 maja 2019 10:39

EEC 2019: Najmłodsi konsumenci są gotowi płacić więcej za dodatkowe wartości Rafał Reif /fot. PTWP

– Niedawno robiliśmy badania dotyczące najmłodszej grupy konsumentów, czyli pokolenia Z – są to osoby urodzone po 1995 roku. Okazało się, że są gotowe płacić więcej za produkty z dodatkowymi wartościami – powiedział Rafał Reif, Senior Manager, Head of Retail Accenture podczas  debaty "Smart konsument w świecie omnichannel", która odbyła się trzeciego dnia Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

- Widać rosnący trend pojawiania się na rynku produktów będących nośnikami dodatkowych wartości. Aż 20 proc. osób reprezentujących generację Z jest gotowa zapłacić więcej za wyższą jakość produktu - powiedział Reif.

- Ideę fair trade ceni sobie 15 proc. tej grupy konsumentów – chcą wiedzieć, gdzie i w jaki sposób dana rzecz została wytworzona i czy przestrzegane były przy tym zasady sprawiedliwego handlu. Zadziwiające jest, że stosunkowo mało badanych ceni wartości ekologiczne. Tylko 12 proc. przedstawicieli generacji Z jest gotowych zapłacić więcej za produkt, który wyprodukowany został z poszanowaniem środowiska naturalnego i dbałością o ekosystem – zwrócił uwagę ekspert.

W jego opinii cena nadal pozostaje jednym z najważniejszych kryteriów dokonywania zakupów, ale wyraźnie widać, jak bardzo młodzi konsumenci szukają dodatkowych wartości i potrafią przekuć to na swoje wybory.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6955
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.