EEC 2019: Smart konsument nadal poluje na cenę, ale chce też wygody i szybkości (galeria)

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2019 14:19

EEC 2019: Smart konsument nadal poluje na cenę, ale chce też wygody i szybkości (galeria) fot. EEC 2019

W ramach sesji Smart konsument w świecie omnichannel podczas EEC 2019 paneliści pokusili się o zdefiniowanie kim jest smart konsument AD 2019 i jaką rolę w podejmowanych przez niego wyborach zakupowych pełni cena a jaką technologia.

Z naszej perspektywy – smart konsument to ten, który chce zamówić zakupy łatwo, szybko, nie mieć z tym kłopotu, natomiast mieć poczucie bezpieczeństwa, że to co zamówił przyjedzie do niego w dobrym stanie, bez braków i na czas - powiedział Zbigniew Płuciennik, prezes zarządu On Demand, właściciel Szopi. pl.

Grzegorz Bielecki, prezes zarządu Frisco.pl stwierdził, że w przypadku e-grocery najważniejsza jest satysfakcja klienta z zakupów, które otrzyma. - Poziom satysfakcji klienta we Frisco jest na poziomie 60-65 pkt, dla porównania Netflix ma 68 pkt, a Amazon - 62. Na drugiej szali są dyskonty z poziomem - 31, czy hipermarkety z poziomem - 18. To pokazuje że dla klienta liczy się wygoda, oferowana przez e-commerce. W momencie, kiedy mamy coraz mniej czasu, jesteśmy coraz bardziej zabiegani, szukamy rozwiązań coraz bardziej wygodnych. Liczy się nie tylko cena produktu, ale też jakość, którą dostarcza produkt czy sklep. Z drugiej strony najpopularnijeszą stroną przeglądaną we frisco.pl jest strona z gazetką promocyjną, bo instynkt łowcy okazji i promocyjnych cen nadal w nas drzemie - podsumował.

Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP uważa, że smart konsument w swoich wyborach nadal kieruje się ceną. Jako przykład wskazał, że na polskim rynku spożywczym w ciągu ostatnich lat upadły sieci delikatesów spożywczych: Bomi i Alma, zaś Piotr i Paweł walczy o przeżycie. - Jeżeli popatrzymy na branżę odzieżową, to mamy rozwój tanich sieci odzieżowych. To wszystko pokazuje, że cena jest nadal bardzo istotna. Dowodem jest też rozwój eventów zakupowych, takich jak Black Friday. W ubiegłym roku konsumenci wstrzymali się z zakupami w listopadzie i czekali na Black Friday, gdy sprzedaż wystrzeliła dwudziestokrotnie w porównaniu do innych dni. Kolejnym elementem wskazującym na wagę ceny jako kryterium zakupowego jest rola porównywarek cenowych. Większość osób kupujących zwłaszcza elektronikę zaczyna zakupy właśnie od porównywarki cenowej. To pokazuje, że klient nadal walczy o cenę. Kolejnym przykładem są zakupy z Chin, które dokonywane są na przekór deklaracjom, że ważna jest jakość i szybkość dostawy. Wielu konsumentów z Polski decyduje się na zakupy w Chinach, pomimo długiego czasu oczekiwania i ryzyka jakościowego. W tym wyborze zaletą także jest przede wszystkim cena – stwierdził panelista.


  • artum 2019-05-21 13:06:45

    Zgadzam sie z panem z LPP. Konsumenci dalej kierują się przede wszystkim ceną, a przynajmniej w znacznej większości i szybko się to nie zmieni.

  • Karinka 2019-05-19 19:08:30

    Bardzo ciekawy panel. Z przyjemnością można słuchać takich prelegentów.

  • nesz 2019-05-17 13:22:22

    Gocie mają spore doświadczenie więc wiedzą co mówią, takich to można słuchać.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7825
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.