EEC 2019: W handlu 4.0 walutą są dane i czas klientów

Autor: dlahandlu.pl 14 maja 2019 18:41

EEC 2019: W handlu 4.0 walutą są dane i czas klientów Fot. PTWP

Paneliści sesji Handel 4.0 podczas EEC 2019 uznali, że paliwem napędzającym rewolucję w handlu są dane, które sieci są w stanie zebrać o klientach, by zapewnić im spersonalizowane doświadczenie i zaoszczędzić czas, a tym samym sprawić, żeby zakupy były bliskie i wygodne.

Adam Manikowski, wiceprezes sieci Żabka stwierdził, że Handel 4.0 definiują: bliskość, wygoda, nowoczesność i kompletność wsparte technologiami cyfrowymi, które pozwalają spersonalizować asortyment pod potrzeby określonej lokalizacji sklepów. W jego opinii nową walutą, którą klienci płacą za zakupy jest czas a nie cena.

Piotr Kondraciuk, prezes PolskiKoszyk.pl zwrócił uwagę, że choć Handel 4.0 korzysta z dobrodziejstw jakie oferuje big data i wykorzystanie danych o zachowaniach konsumentów to jest coraz większa i rosnąca grupa klientów, która nie chce, aby gromadzono informacje o ich preferencjach i wykorzystywać je do proponowania im spersonalizowanej reklamy czy oferty produktowej.

Wojciech Muszyński z PKN Orlen zaznaczył, że poszukiwanie sposobów na zwiększenie lojalności spowodowało, że obecnie w programie lojalnościowym rejestrowana jest co trzecia transakcja na stacjach sieci.

Michał Pieprzny zauważył, że jak wynika z raportu Deloitte Handel 4.0 wyrównał szansę między e-commerce a handlem stacjonarnym, bo podobne technologie wykorzystywane są w obu kanałach sprzedaży. Pozwala to klientom korzystać ze ścieżki zakupowej z wykorzystaniem obu światów: cyfrowego (gdzie przed zakupami sprawdzane są informacje o produkcie, cenie, dostępności) i stacjonarnego (gdzie produkt może zostać przymierzony, dotknięty czy kupiony).

W sesji Handel 4.0: nowe doświadczenia, digital, personalizacja udział wzięli: Piotr Kondraciuk, prezes zarządu PolskiKoszyk.pl, Adam Manikowski, wiceprezes zarządu sieci Żabka, Wojciech Muszyński, dyrektor wykonawczy PKN ORLEN ds. sprzedaży detalicznej, Artur Pluta, senior digital marketing manager, Jeronimo Martins, Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny PIH, Jacek Sadowski, Demo Effective Launching

Panel moderował: Michał Pieprzny, lider zespołu ds. sektora dóbr konsumenckich, partner w Dziale Konsultingu Deloitte.

Pełna relacja wkrótce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6551
Ilość aktualnych ofert: 303040

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.