Ekologia, orędownictwo i autentyczność elementami nowego modelu biznesowego firm

Autor: dlahandlu.pl 22 maja 2019 10:14

Ekologia, orędownictwo i autentyczność elementami nowego modelu biznesowego firm Fot. Shutterstock.com

Jak wynika z raportu przygotowanego przez Cohn&Wolfe aż 91 proc. konsumentów docenia markę za jej autentyczność. W czasach rosnącego poziomu świadomości społeczeństwa oraz popularyzacji nowych mediów, reputacja marki stała się kartą przetargową w dążeniu do bezkonkurencyjności na rynku.

– Bardzo duży wpływ na zmieniające się postawy marek ma pokolenie Y. To grupa społeczna charakteryzująca się wrodzoną „alergią” na wszelkie mało wiarygodne działania marketingowe przedsiębiorstw. Millenialsi nie są jedynie biernymi odbiorcami produktu, wręcz przeciwnie. Razem z firmą chcą współtworzyć taki asortyment, który w procesie produkcji, będzie uwzględniał szeroko pojęty interes społeczny, np. odpowiedzialność społeczną przedsiębiorstw czy poszanowanie dla środowiska naturalnego – mówi Jacek Jaroszewski, specjalista ds. PR w agencji PA.

Dużą zasługę w nowym spojrzeniu na model biznesowy firm odgrywają ekolodzy. To właśnie oni konsekwentnie i skutecznie biją na alarm, namawiając jednocześnie producentów do wykorzystywania materiałów pochodzących z recyklingu. Minimalizowanie wpływu na środowisko staje się misją m.in. Starbucksa. Popularna sieć podjęła się realizacji 3 projektów. Pierwszym z nich jest wycofanie do 2020 roku plastikowych słomek, drugim zaś zachęcanie konsumentów, aby przychodzili do kawiarni z własnym kubkiem, a trzecim współpraca z Closed Loop Partners. Celem ich wspólnej inicjatywy jest stworzenie w pełni biodegradowalnego kubka, którego specyfikacja zostanie udostępniona wszystkim firmom w branży.

Pozytywna rekomendacja w mediach społecznościowych jest dzisiaj bardziej wartościowa od wysokobudżetowych kampanii reklamowych. Jednak to zaangażowanie mikro i nano influencerów staje się nieocenione w procesie tworzenia i promocji produktów i usług.

– Stają się oni coraz większą i silniejszą grupą kształtującą trendy na rynku. Ich przewagę stanowią wiarygodne doświadczenia, dlatego marki znacznie chętniej niż wcześniej, uwzględniają ich udział w promocji produktów czy usług. O rzeczywistym i wirusowym orędownictwie świadczy natomiast pozyskanie takiego influencera, który spontanicznie i z własnej woli podzieli się pozytywnymi komentarzami na temat marki – wyjaśnia Jacek Jaroszewski.

Autentyczność odgrywa istotną rolę w relacjach między marką a konsumentem oraz w szeroko pojętej komunikacji interpersonalnej. Biznesową transformację doskonale widać na przykładzie amerykańskiej sieci aptek CVS. Wprowadziła ona oznaczenia na zdjęciach umieszczonych na produktach mówiące o tym, czy wykorzystane do promocji grafiki zostały wyretuszowane, czy przedstawiają naturalną urodę modelek. Do podobnej inicjatywy włączyło kilka marek, a wśród nich są m.in. Neutrogena, Rimmel, L’Oréal czy Maybelline. To zupełnie odmienna niż dotychczas komunikacja marki, która wychodzi poza standardowy kanon piękna, do którego zdążyliśmy już przywyknąć w ciągu ostatnich lat.

Prospołeczne działania firm stają się bardziej widoczne niż kiedykolwiek wcześniej. Chcąc jednak osiągnąć sukces, firmy muszą tworzyć autentyczną i zgodną z rzeczywistością historię. Bardzo ważne jest, aby żyć w zgodzie z przekonaniami swoich odbiorców, bo to właśnie oni dyktują warunki w całym procesie humanizacji marki.

 

 

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.