Ekonomia behawioralna pozwala przewidzieć zachowania klientów

Autor: dlahandlu.pl 7 czerwca 2013 13:19

Coraz więcej ekonomistów i marketerów zauważa, że zachowania ludzi nie są do końca racjonalne i często nie są oni tego świadomi. Dlatego mocno rozwija się tzw. ekonomia behawioralna - mówi Sebastian Starzyński, prezes firmy badawczej ABR Sesta.

Jako pierwsi w Polsce zaczęliśmy badać klientów poprzez nagrywanie ich zachowań i często zaskakujemy bardzo doświadczonych klientów informacjami, które w standardowych badaniach nie są widoczne. Z drugiej strony dla efektywności działań sprzedażowych ważna jest ich egzekucja w sklepie - uważa Sebastian Starzyński i przewiduje, że na znaczeniu będą zyskiwać takie narzędzia badawcze jak monitoring sklepów internetowych. - Na razie jest to produkt kupowany na zasadach ad-hoc, ale niebawem stanie się to standardowym źródłem informacji rynkowych w związku ze wzrostem znaczenia tego kanału dla produktów typu FMCG. Innym przykładem jest aplikacja do monitorowania działań typu direct marketing - dodaje Starzyński. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,03

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.