Eksperci: Black Friday w Polsce nabiera własnego, lokalnego charakteru

Autor: dlahandlu.pl 29 listopada 2018 15:21

Eksperci: Black Friday w Polsce nabiera własnego, lokalnego charakteru Fot. Shutterstock

W przeciwieństwie do tradycji z krajów Ameryki Północnej i Europy, w Polsce możemy mówić o Black Weekend lub nawet Black Week – oceniają eksperci.

Jak mówi Jan Sikora, założyciel platformy cashback Planet Plus, e-sprzedawcy przygotowują się na ten gorący okres organizując akcje zakupowe już na tydzień przed Black Friday.

- Nakręcona zniżkami sprzedaż utrzymuje się nawet do tygodnia po. Dlatego to już nie tylko Black Friday i Cyber Monday, jak przyjęło się w innych krajach Europy czy USA. W Polsce śmiało możemy mówić o Black Weekend, a nawet Black Week – ocenia.

Podobnego zdania są eksperci z Retail Institute. - Już w tym roku zaobserwowano przekształcanie się Black Friday w Black Week lub w Black Weekend. Wiele firm rozpoczęło obniżki cen przed 23. listopada i wydłużyło je o kolejny tydzień, otwierany kampaniami wyprzedażowymi sklepów online - Cyber Monday – oceniają.

Według ekspertów Retail Institute, w ciągu najbliższych lat, akcje Black Friday zyskają w Polsce własny, lokalny charakter.

Według informacji Planet Plus, liczba wejść na tę platformę w okresie od piątku Black Friday do poniedziałku Cyber Monday była aż o ponad 350 proc. wyższa niż w pozostałych dniach, w listopadzie. Jednocześnie w 2018 r., w trakcie Black Week, o ponad 330 proc. wzrosła liczba nowych użytkowników Planet Plus w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim.

Jak podaje Planet Plus, na podstawie analizy ponad 25 tysięcy transakcji w okresie 23 -26.11.2018 r. Polacy na e-zakupach w trakcie trwającego 4 dni Black Weekendu wydali 6 milionów złotych. Jednorazowo w tych dniach na zakupy w e-sklepach przeznaczyliśmy 354 złote. Zakupowymi liderami zostali mężczyźni, wydając w trakcie pojedynczych zakupów średnio 417 złotych. Średnia wartość koszyka zakupowego kobiet wyniosła 234 złote.

Największą popularnością w trakcie listopadowych wyprzedaży cieszył się sprzęt elektroniczny, ubrania oraz sprzęty gospodarstwa domowego. Najchętniej kupowanymi produktami były sprzęty RTV (mężczyźni). Polki wybierały ubrania i dodatki.

Najwięcej, bo aż 1,5 miliona złotych, w trakcie 4 dni wyprzedaży, Polacy wydali w sklepie internetowym Amazon. Tym samym stał się on najpopularniejszym e-sklepem na platformie Planet Plus w trakcie Black Weekend. Chętnie kupowaliśmy także na AliExpress, Allegro i Media Expert. Z roku na rok rośnie liczba transakcji w polskich sklepach internetowych w okresie listopadowych wyprzedaży. Od piątku Black Friday do poniedziałku Cyber Monday Polacy dokonali za pośrednictwem platformy Planet Plus ponad 3 razy więcej transakcji niż w 2017 roku.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    2,48

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6351

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.