Eksperci: Brak zrozumienia zachowań zakupowych klienta premium zdecydował o porażce formatu delikatesowego

Autor: wirtualnemedia.pl 16 czerwca 2019 10:35

Eksperci: Brak zrozumienia zachowań zakupowych klienta premium zdecydował o porażce formatu delikatesowego Fot. materiały prasowe

Nowy właściciel sieci sklepów Piotr i Paweł, Spar Group z RPA zamierza wycofać tę markę z rynku. Sklepy zmienią szyldy na Eurospar lub Spar. Zdaniem ekspertów segment delikatesów premium w Polsce nigdy nie miał szczęścia do dobrych decyzji strategicznych, a błędy  popełniali wszyscy gracze, także Bomi i Alma - czytamy na Wirtualnemedia.pl.

Decyzja o całkowitym rebrandingu sieci Piotr i Paweł nie jest zaskoczeniem dla Jacka Kotarbińskiego, ekonomisty i eksperta ds. marketingu. - Rebranding jest w tym momencie naturalną decyzją związaną z powiększeniem potencjału marki Spar, szczególnie w zakresie marek własnych - mówi rozmówca Wirtualnemedia.pl. Uważa, że segment delikatesów premium w Polsce nigdy nie miał szczęścia do dobrych decyzji strategicznych. - Kluczem był brak dobrego zrozumienia zachowań zakupowych klienta premium oraz niedopasowanie zmian formatu sklepu. Na pewno brak oferty delikatesowej w tej chwili jest pewnym wyzwaniem, ale potencjalni inwestorzy w ten rodzaj sklepu będą musieli się mocno zastanowić nad skalą ryzyka. Sieci dyskontowe rozbudowują marki własne, a w ramach formatu istnieją marki również marki premium - dodaje Kotarbiński.

Także dla Marcina Kalkhoffa, partnera w BrandDoctor rebranding sieci Piotr i Paweł wydaje się dość oczywistym posunięciem. - Stare staje się nowe i jest co komunikować - poza ofertą produktową - to właściciel zmieniając nazwę zyskuje świetny pretekst do zmiany oferty, innego zatowarowania itd. - twierdzi. Jego zdaniem Spar nie zlikwiduje całkowicie oferty delikatesowej. - Sądzę, że część delikatesowa stanie się uzupełnieniem klasycznej oferty Spara. Szkoda stracić wiernych klientów zarówno sklepów stacjonarnych, jak i tych on-line.Tym bardziej, że największe sieci pomalutku przesuwają się w stronę wyższych półek - mówi Marcin Kalkhoff.

Czytaj więcej na: wirtualnemedia.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Obserwator PiP 2019-06-18 08:30:50

    Ten tekst zawiera tezy, które ciut się wykluczają. Fakt jest taki, ze Piotr i Paweł poszedł bardzo w marki własne by na nich generować marże bo na produktach obecnych w innych sieciach musiał kontrolować ceny a tym samym zrezygnować z marż rzędu 20-25% często sprzedając z narzutem ok 3-5% a to stanowczo za mało. Jednocześnie ulegając podpowiedziom mądrych głów jak już byłego dyrektora detalu pana DL zaczęły się nieustanne optymalizacje by sprzedawać tylko towar szybkorotujący i w wielkich ilościach a wiec znany i którym „grały” wszystkie sieci, tak wiec znów trzeba było oferować niską cenę a to na pierś z kurczaka a to na piwo po 1,99 ..znów oddawanie marży co za chwile zaowocowało „ optymalizacją” personelu w sklepach bo ludzi zwolnić najłatwiej, wtedy nikt

    nie przejmował się tym. Finał to mega kolejki przy kasach, brudno w sklepie, dziury na półkach bo towar leży w magazynie a nie miał go kto wykładać. Potem genialne połączenie kasy ma dziale monopolowym z informacja, kasa do 10 produktów i skupem butelek. Koniec końców ktoś kto odwiedzał najlepiej zaopatrzone działy alkoholowe stał w kolejce by klienci za 5,00 zł mogli skasować swoje zakupy. Poznikali znani od lat ludzie, którzy mogli doradzić w wyborze trunków za 300,500 czy 1000zl, bo pani/pan, który dziś był już na dziale warzywa, mięso i w magazynie wiedzy fachowej nie posiadali i potrafili co najwyżej wzdrygnąć ramionami, ze oni tego nie pili wiec nic ma temat wina/alkoholu nie wiedzą. Identycznie na dziale tradycja

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,09

  • Śr

    3,79

  • Min

    2,59

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7423
Ilość aktualnych ofert: 98942

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.