Eksperci: Ceny reklam telewizyjnych wzrosną w 2018 r. o 2-6 proc.

Autor: wirtualnemedia.pl 7 grudnia 2017 12:23

W przyszłym roku stacje telewizyjne nadal będą borykać się z brakiem zasobów reklamowych. Nadwyżka popytu nad podażą czasu reklamowego będzie się utrzymywać, dlatego też podwyżki cenników są nieuniknione. Według obecnych estymacji rynek reklamy tv w 2018 roku może wzrosnąć o 2-3 proc., a ceny reklam zostaną podwyższone od 2 do 6 proc. – prognozują eksperci dla Wirtualnemedia.pl.

Jak czytamy w Wirtualnemedia.pl, biura reklam telewizji ogólnopolskich, które negocjują właśnie warunki handlowe na przyszły rok, zaczynają prezentować rynkowi zasady polityki handlowej, która ma obowiązywać w przyszłym roku. Jako pierwsze ujawniło je Biuro Reklamy TVN Media, obsługujące sprzedaż reklam w stacjach TVN i wielu kanałach tematycznych. Kluczowe reguły pozostały niezmienione, ale nastąpiła kilkuprocentowa korekta cennika - zarówno w TVN, jak i w Premium TV. O 4 proc. więcej zapłacą klienci o najmniejszych budżetach (do 2 mln zł), a dla pozostałych, z wyższymi budżetami ceny wzrosną o 8 proc.

Eksperci z domów mediowych zwracają uwagę, że to właśnie stabilna sytuacja ekonomiczna Polski wpłynęła na dobrą koniunkturę na rynku reklamy (wzrost o 2,9 proc.), co przekłada się również na stabilną prognozę rynku reklamy telewizyjnej (0,5 proc.). Według estymacji Dentsu Aegis Network Polska rynek reklamy w 2018 roku wzrośnie o 3,1 proc., w tym rynek telewizyjny zanotuje niewielki wzrost 0,4 proc. - Przy jednoczesnym spadku ATV, jak również dalszym spadku udziału tzw. wielkiej czwórki stacje borykają się z popytem przewyższającym podaż. Wszystkie stacje notują blisko 100 proc. sprzedaż posiadanych zasobów reklamowych - mówi serwisowi Wirtualnemedia.pl Łukasz Karwacki, multiscreen investment manager w Amplifi (Dentsu Aegis Network).

To właśnie te czynniki powodują, że wszystkie stacje telewizyjne zapowiadają inflację cen na przyszły rok. Zdaniem Łukasza Karwackiego, w zależności od aktualnych wyników w oglądalnościach, walki o utrzymaniu udziałów w rynku głównych stacji jak i pozycji brokerskiej presja inflacyjna będzie się różniła. - Według naszych estymacji wyniesie od 2 do 6 proc. Pamiętajmy, że koszt dotarcia do widza, budowy zasięgu w telewizji w Polsce jest jednym z najniższych w Europie. Analizując te czynniki szacujemy, że wszyscy nadawcy będą szukali możliwości zwiększenia swoich przychodów z reklamy telewizyjnej w szczególności nadawca publiczny - podkreśla Karwacki.

więcej na Wirtualnemedia.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,59

  • Min

    0,87

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.