Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Eksperci: Cięcie cen o 10 proc. zmusza sklep do zwiększenia sprzedaży o 250 proc.

Autor: Maciej Kraus, Karol Nowicki, FernPartners 10 maja 2013 12:52

Eksperci: Cięcie cen o 10 proc. zmusza sklep do zwiększenia sprzedaży o 250 proc.

W ramach szeroko zakrojonej akcji promocyjnej sieci Tesco "Ciach!" firma zakłada obniżkę nawet 5000 produktów w każdym z 450 sklepów sieci na terenie kraju. Założeniem akcji ze strony Tesco jest przede wszystkim przyciągnięcie jak największej liczby klientów, tak aby napędzić sprzedaż nie tylko produktów w promocyjnych cenach, ale także pozostałego asortymentu.

Sieć deklaruje m.in. obniżki cen na poziomie 10 proc. na najpopularniejsze produkty (kajzerki, jogurty itp.) oraz 32 proc. w przypadku śmietany i chleba alpejskiego. Poniższa tabela pokazuje, ile tak naprawdę więcej produktów musi sprzedać Tesco, przy założonej wielkości obniżki i marży na produkcie, aby osiągnąć ten sam zysk. Jak widzimy 6 proc. obniżka ceny przy marżowości na poziomie 10 proc. wymaga zwiększenia sprzedaży o 150 proc. Jeśli Tesco obniży ceny o 10 proc. na popularne produkty, który z reguły są nisko marżowe, to przy założeniu marży na poziomie 14 proc. musi sprzedać ich o 250 proc. więcej. Pozostaje nam zadać sobie pytanie, czy Tesco jest w stanie wzrostem sprzedaży produktów promowanych i pozostałego asortymentu zrekompensować sobie koszty akcji promocyjnej, które w ostatnim tygodniu sięgnęły 7,9 mln zł (same wydatki na reklamę telewizyjną)?

Należy też zadać sobie pytanie, na ile akcje cenowe robią jeszcze wrażenie na polskim konsumencie, który na każdym kroku w każdym większym sklepie jest atakowany ogromną ilością komunikatów o promocjach i niższych cenach. Sytuacja ta trwa od wielu lat i można by twierdzić, że klienci zdążyli już przyzwyczaić się do takiej sytuacji i być mniej podatni na zabiegi sprzedawców.

Jak jednak pokazuje doświadczenie, odpowiednio przygotowana i zakomunikowana promocja jest w stanie przyciągnąć rzesze klientów do sklepu. Wynika to m.in. z faktu, że w naszym społeczeństwie ciągle wiele osób ma tendencję do wyboru tańszych produktów kosztem ich jakości. 

Jednocześnie trzeba pamiętać, że klientom wydaje się, że potrafią dobrze zidentyfikować poziom cen w danym sklepie, jednak robią to w bardzo ogólny, schematyczny sposób i często się mylą. Co ciekawe, sklep postrzegany przez większość ludzi jako tani, może mieć w rzeczywistości wyższe ceny od pozostałych konkurentów na rynku. W celu osiągnięcia takiego efektu, sklepy coraz częściej sięgają po różnego rodzaju akcje promocyjne: masowe obniżki cen, programy lojalnościowe z punktami, promocje na wybrane produkty itp.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • customer 2013-05-23 14:30:00

    Nie pójdę do Tesco, bo mają niewiele sklepów, np prawobrzeżny Poznań nie ma ani jednego ich marketu, więc nie będę specjalnie jeździł po zakupy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.