Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Eksperci doradzają Tesco otwieranie mniejszych sklepów i uproszczenie promocji

Autor: "The Wall Street Journal" 8 sierpnia 2014 15:50

Mianowany na stanowisko prezesa Tesco Dave Lewis swoją posadę obejmie dopiero 1 października tego roku, ale analitycy rynku handlowego już teraz zastanawiają się nad tym, jakie będą jego pierwsze decyzje. Brytyjska sieć handlowa zmaga się z licznymi problemami, które skutkują słabymi wynikami sprzedaży, zwłaszcza na rodzimym rynku - czytamy w "The Wall Street Journal".

Analitycy spodziewają się, że nowy prezes Tesco szybko zdecyduje się na ujednolicenie promocji oferowanych przez sieć. Jak oceniają, klientom trudno jest się w nich połapać. W samej Wielkiej Brytanii funkcjonują karty lojalnościowe, promocje Fuel Save i Price Promise, specjalne oferty i vouchery. - Lista tego, co należy zrobić, aby dostać najlepszą cenę w Tesco, praktycznie nie ma końca. Aby dostać najlepszą cenę w Aldi, wystarczy przyjść - komentuje Bryan Roberts, analityk Kantar Retail.
Jak dodaje w rozmowie z "The Wall Street Journal" Mike Watkins z Nielsena, klienci oczekują prostych zakupów. Chodzi im nie tylko o samą przejrzystość, ale potrzebują rozumieć, na czym konkretnie oszczędzają. Jak zauważa analityk, Tesco oferuje dosyć dobre ceny, ale wielu klientów może w skomplikowanym procesie zakupowym tego nie wychwycić.
Jeśli Tesco chce poprawić swoje wyniki, powinno spowolnić otwarcia nowych, wielkich hipermarketów, a zamiast tego skupić się na mniejszym formacie sklepów. Mimo że Tesco regularnie traci udziały w rodzimym, brytyjskim rynku (w minionym miesiącu spadły poniżej 30 proc.), to w dalszym ciągu niemal dwie trzecie Brytyjczyków odwiedza jakiś sklep tej sieci przynajmniej raz w miesiącu. Pokazuje to, że uruchomienie większej liczby mniejszych sklepów w nowych lokalizacjach może być dla Tesco opłacalne.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • lm 2014-08-12 20:18:51

    Skupcie się na cenie jakości i obsłudze a sukces murowany/a nie na róznych promocjach których klient nie zauważa.Trzeba dobrze dobrać towar do gazetki i wynegocjować najniższa cenę można nawet kosztem ceny zmniejszyć ilość artykułów.Ograniczyć ilość artykułow przemysłowych,ilość papierów i skupić się na klienci.A TEGO U WAS NIE MA JAK JEST BOBRZE W PAPIERACH TO WSZYSTKO INNE JAKOŚ SIĘ WYTŁUMACZY.Wejść do mniejszych miejscowości ograniczyć hipermarkety/dojazd kosztuje/.Konsekwentnie cały czas kontrolować ceny - i tyle -sukces murowany/i wtedy można używać hasła dużo -tanio-Tesco.Taki moloch i daje się słabszym WSTYD Pozdrawiam

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,86

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8660

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555168

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.