Eksperci: E-sklepy same sobie utrudniają prowadzenie biznesu

Autor: www.dlahandlu.pl 14 maja 2014 20:54

Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska, co trzeci polski internauta już przynajmniej raz zrobił zakupy w sieci za pomocą smartfona, a co piąty tabletu. Niemal 4 proc. w tym celu wykorzystuje czytnik e-booków. Jednak nadal najczęściej e-klienci dokonują zakupu za pośrednictwem laptopa (86 proc.) i komputera stacjonarnego (69 proc.). Ponad połowa internautów, spośród tych, którzy nabywają produkty w sieci przy pomocy różnych urządzeń, rozpoczyna zakupy na ekranie telefonu, a kończy na komputerze lub tablecie.

- Przejście od pecetów do tabletów i smartfonów zmienia biznes - komentuje Mateusz Gordon, ekspert od e-handlu z firmy Gemius. - Rosnąca liczba urządzeń mobilnych oznacza w praktyce zupełnie inne zachowania ich użytkowników. Odnosi się to do form spędzania czasu wolnego, częstotliwości przeglądania treści w sieci, jak również zakupów. Polacy korzystają z wielu kanałów sprzedaży naraz. Świadomość tego trendu powinna się przekładać na nowy model obecności biznesowej w sieci - tłumaczy Gordon.

Natomiast Grzegorz Wójcik, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej, dodaje, że sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych stanowi coraz większe zagrożenie dla dotychczasowych liderów tradycyjnego rynku internetowego. - Dlatego kluczowe jest to, by dostosować formę i treść oferty do wykorzystywanego sprzętu czy oprogramowania przez e-konsumentów - wyjaśnia Wójcik.

Badanych zapytano również o trudności, jakie napotykają podczas robienia zakupów w sieci przy pomocy urządzeń mobilnych. Okazuje się, że na problemy częściej narzekają mężczyźni. Zwracają uwagę na niewygodne formularze (73 proc.), niedostosowanie stron (63 proc.), skomplikowany proces finalizacji transakcji (54 proc.) oraz brak aplikacji mobilnej (45 proc.). Z kolei kobiety wskazują przede wszystkim na zbyt małe litery (51 proc.) i niewygodny sposób płatności (29 proc.).

- Sytuacja na rynku pokazuje, że e-sklepy same sobie utrudniają prowadzenie biznesu - mówi Michał Kot, dyrektor ds. badań w Interaktywnym Instytucie Badań Rynkowych (IIBR). - Pomimo szczerych chęci ze strony e-klientów, zakupy z wykorzystaniem urządzeń mobilnych są trudne, ponieważ strony nie są przystosowane do urządzeń mobilnych. Ta bariera może być kluczowa w procesie zakupowym i nasz potencjalny klient może się zrazić i szybko przejść na witrynę konkurencyjną dostosowaną do takiego urządzenia - dodaje Kot.

Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.

Wyniki pochodzą z raportu „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska", który już niebawem zostanie opublikowany na stronach: www.gemius.pl i www.ecommercepolska.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,60

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9722

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.